fbpx

Φρεγάτες Type-31|Ποιες είναι οι βρετανικές φρεγάτες Type-31 | Ανταγωνιστική επιλογή – προσιτό κόστος

Sharing is caring!

Φρεγάτες Type-31|Ποιες είναι οι βρετανικές φρεγάτες Type-31 |  Ανταγωνιστική επιλογή - προσιτό κόστος

Έχει ήδη αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο μας πως το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας στρέφεται προς τη λύση των αμερικανικών φρεγατών, οι οποίες προκρίνονται των γαλλικών.

Αποκλειστικές πληροφορίες του έγκριτου περιοδικού Πτήση και Διάστημα κάνουν λόγο για προσφορά που έκανε η Μεγάλη Βρετανία με τη φρεγάτα πολλαπλών ρόλων Type-31.

Το συνολικό κόστος της πρότασης των Βρετανών, είναι κάτω από 500 εκ. ευρώ ανά πλοίο και μάλιστα προσφέρουν ΚΑΙ πακέτο εν συνεχεία συντήρησης (Follow On Support), κάτι πολύ σημαντικό για το ΠΝ. Λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό ας δούμε ποιες είναι οι φρεγάτες πολλαπλών ρόλων Type-31.

Οι φρεγάτες Type-31 (σχεδίαση Arrowhead-140 της Babcock) επιλέχθηκαν από το Λονδίνο για την αντικατάσταση των Type-23, μαζί με τις Type-26, και για λόγους συμπίεσης του κόστους. Έτσι αποφασίστηκε η ναυπήγηση οκτώ (8) Type-26 και πέντε (5) Type-31, οι οποίες είναι μικρότερες και οικονομικότερες σε σχέση με τις Type-26.

Το κόστος του προγράμματος δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα £ 250 εκατομμύρια για κάθε πλοίο, χωρίς τα όπλα και την εν συνεχεία υποστήριξη, δηλαδή το συνολικό κόστος και για τα πέντε (5) πλοία δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα £ 1,25 δισεκατομμύρια.

Η παράδοση του πρώτου πλοίου προσδιορίζεται για το 2027, ενώ η έναρξη της ναυπήγησης προσδιορίζεται για το 2023. Το διαγωνισμό διεκδίκησαν η BAE System με τις σχεδιάσεις Avenger (βελτιωμένη έκδοση των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «River») και Cutlass (βελτιωμένη έκδοση των κορβετών κλάσης «Al-Shamikh»), η BMT με τη σχεδίαση Nenator-110, η Stellar Systems με τη σχεδίαση Spartan και η νικήτρια Babcock με τη σχεδίαση Arrowhead-140 (η οποία έλκει την καταγωγή της από τις φρεγάτες κλάσης «Iver Hutfeldt»).

Στη σχεδίαση των Type-31 δόθηκε έμφαση, κατόπιν ρητής απαίτησης του Βρετανικού Ναυτικού, στο μειωμένο κόστος χρήσης και συντήρησης και την ανοιχτή αρχιτεκτονική. Το μήκος του είναι 138,7 μέτρα, το πλάτος τους 19,8 μέτρα και το βύθισμα τους 4,8 μέτρα. Το εκτόπισμα τους είναι της τάξεως των 5.700 τόνων, ενώ οι ελάχιστες απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 100 άτομα, με ανώτατο όριο πληρώματος τα 160 άτομα.

Το ελικοδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει ένα (1) ελικόπτερο AW-159 WildCat ή ένα (1) AW-101 Merlin ή ένα (1) MH-60 SeaHawk συν ένα (1) UAV. Το πλοίο είναι εφοδιασμένο και με δύο (2) σκάφη τύπου RHIB, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει μη-επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα. Πρόβλεψη έχει υπάρξει και για χώρο αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων σε περίπτωση συμμετοχής σε ανθρωπιστικές αποστολές.

Ο οπλισμός των Type-31 αποτελείτε από ένα (1) κύριο πυροβόλο των 57 χιλιοστών (για το Βρετανικό Ναυτικό), ενώ μπορεί να δεχθεί και πυροβόλο των 127 χιλιοστών αν το επιθυμεί ο πελάτης. Επίσης ενσωματώνει και δύο (2) πυροβόλα των 40 χιλιοστών έκαστο.

Συνολικά ενσωματώνει οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων και σύστημα Mk.41 VLS με δυνατότητα έως 32 θέσεις για αντιαεροπορικά βλήματα μεγάλου και μικρού βεληνεκούς (το Βρετανικό Ναυτικό έχει επιλέξει το σύστημα εκτόξευσης VLS και τα βλήματα Sea Ceptor). Στη βρετανική διαμόρφωση τα πλοία θα μπορούν να φέρουν βλήματα κατά στόχων εδάφους BGM-109 Tomahawk και ανθυποβρυχιακά βλήματα RUM-139 VL-ASROC.

Ο ηλεκτρονικός τους εξοπλισμός περιλαμβάνει ραντάρ NS-110 της Thales, ραντάρ ναυτιλίας SharpEye, δύο (2) ηλεκτροπτικά συστήματα Mirador Mk.2, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Vigile-D, τακτικό σύστημα πληροφοριών και διοίκησης και ελέγχου μάχης TACTICOS, καθώς και σόναρ τρόπιδας και ποντιζόμενο.

Το σύστημα πρόωσης των Type-31 είναι τύπου CODAD (Combined Diesel and Diesel και αποτελείται από τέσσερις (4) πετρελαιοκινητήρες Rolls Royce/MTU 20V 8000 M71 μέγιστης ισχύος 11.000 ίππων έκαστος και τέσσερις (4) γεννήτριες Rolls Royce/MTU 16V 2000 M41B των 900 kW έκαστη. Η μέγιστη ταχύτητα είναι άνω των 28 κόμβων (52 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η εμβέλεια των πλοίων ανέρχεται στα 9.000 ναυτικά μίλια (16.670 χιλιόμετρα).

Εν κατακλείδι, οι Type-31 (Arrowhead-140) προβάλλουν ως μια αξιοσημείωτη και συνάμα ανταγωνιστική επιλογή με προσιτό κόστος, πολύ καλό φόρτο βλημάτων ESSM Block II και SM-2 σε 32 κελιά, σύγχρονο συγκρότημα αισθητήρων, εγκατάσταση CIWS (RAM στη πλώρη). Η σχεδίαση του πλοίου είναι σύγχρονη πλην όμως πρέπει να γίνει μια σημαντική διευκρίνηση.

Πρόκειται για τα υλικά ναυπήγησης των πλοίων που αξιοποιούν ως βασικό υλικό κατασκευής το κράμα αλουμινίου ώστε να συμπιεστεί το κόστος με πολλές εκπτώσεις στην αντοχή από πλήγματα εχθρικών κατευθυνόμενων βλημάτων. Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το ΠΝ έχει απορρίψει πολλάκις το αλουμίνιο ακριβώς λόγω θεμάτων που εγείρονται στην ασφάλεια του πλοίου και στην αντοχή του απέναντι σε εχθρικές επιθέσεις.

Επίσης, η τιμή των £ 250 εκατομμυρίων (€ 277 εκατομμύρια με τη σημερινή ισοτιμία) ανά πλοίο αφορά το κόστος για 5 πλοία του Βασιλικού Ναυτικού με συγκεκριμένη διαμόρφωση 32 βλημάτων Sea Captor και βασικό υλικό κατασκευής το κράμα αλουμινίου που απορρίπτεται από το ΠΝ (το Βρετανικό ναυτικό έχει επιλέξει ως κύριο υλικό το κράμα αλουμινίου με πιθανή επιπλέον θωράκιση, όπως έγινε με την περίπτωση των Type-26 και την Plasan, υπό την προϋπόθεση ότι το κόστος δεν θα ξεπεράσει τα £ 250 ανά πλοίο).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *