Μακελείο στη Γλυφάδα | Νεκρή η ιδιοκτήτρια της European Navigation, συγγενής της κι ένας καπετάνιος | Η ενδοοικογενειακή επιχειρηματική και δικαστική κόντρα των αδελφών Καρνέση

Μέσα σε λίγα λεπτά αφαίρεσε τρεις ζωές και την δική του ο δράστης του μακελειού σε ναυτιλιακή εταιρεία στη Γλυφάδα, ενώ σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι νεκροί είναι δύο υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας και ένας καπετάνιος.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Όλα ξεκίνησαν στις 10:20 το πρωί της Δευτέρας στη ναυτιλιακή εταιρεία στη Γλυφάδα, όταν ένας 70χρονος πρώην υπάλληλος της εταιρείας μπήκε μέσα στο κτίριο από το πάρκινγκ και άνοιξε πυρ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες νεκροί είναι η ιδιοκτήτρια της εταιρείας Μ.Κ 76 ετών, ένας συγγενής της 79 ετών αλλά και ένας καπετάνιος που σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες προσπάθησε να τον σταματήσει. 

Αμέσως μετά τους πυροβολισμούς ο άνδρας κατέβηκε στο υπόγειο του κτιρίου και αυτοκτόνησε. Οι αστυνομικοί τον εντόπισαν λίγο μετά τις 12 στο υπόγειο, ενώ δίπλα του βρέθηκε και η καραμπίνα που χρησιμοποίησε.

Με εντολή της ΕΛΑΣ αποδεσμεύονται τα ασθενοφόρα από το σημείο γιατί υπάρχουν μόνο νεκροί και όχι τραυματίες.

Το χρονικό

Στις 10:20 το πρωί της Δευτέρας η αστυνομία ενημερώθηκε για πυροβολισμούς στο κτίριο της ναυτιλιακής εταιρείας και άμεσα στήθηκε μια ολόκληρη επιχείρηση από την αστυνομία. 

Αμέσως η αστυνομία απέκλεισε την περιοχή και στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα, ενώ λίγο μετά τις 11 δυνάμεις της ΕΚΑΜ μπήκαν μέσα στο κτίριο, αναζητώντας τον δράστη και τυχόν τραυματίες.

Νωρίτερα, έντρομοι εργαζόμενοι βγήκαν από το κτίριο προσπαθώντας να καταλάβουν τι είχε συμβεί, ενώ ακολουθούσε η καταμέτρηση των ανθρώπων που απασχολούνται στη ναυτιλιακή προκειμένου να δουν ποιος λείπει.

Ο 70χρονος φέρεται να μπήκε από το πάρκινγκ και απείλησε τον άνδρα της ασφάλειας. Ανέβηκε στον ημιόροφο, πυροβόλησε και σκότωσε δυο άτομα και στη συνέχεια ανέβηκε στο δεύτερο όροφο και σκότωσε την ιδιοκτήτρια της εταιρείας.

Στη συνέχεια ο άνδρας κατέβηκε στο υπόγειο της εταιρείας και αυτοκτόνησε.



Η ναυτιλιακή εταιρεία European Navigation στην οποία εκτιλύχτηκαν τα τραγικά γεγονότα στη Γλυφάδα σήμερα (12.02.24) , ιδρύθηκε το 1979, σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες αναγράφονται στην επίσημη ιστοσελίδα της.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ιστορικά, ο εν λόγω ναυτιλιακός όμιλος στην Γλυφάδα, διαχειρίζεται κατά μέσο όρο στόλο περίπου 35 πλοίων που εκτείνεται από δεξαμενόπλοια χημικών μέχρι VLCC και από handysize μέχρι μεγάλα VLOC / Capesize bulkcarriers.

Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο περίπου 1.200.000 DWT υπό την European Product Carriers Ltd.

Ο στόλος αποτελείται σήμερα από δύο δεξαμενόπλοια DP2 Suezmaxes shuttle tankers που κατασκευάστηκαν το 2013 στην STX (Κορέα), τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 και οκτώ δεξαμενόπλοια MR, όλα κατασκευασμένα μεταξύ 2001 και 2005 και τρία μικρά δεξαμενόπλοια για την εγχώρια ελληνική αγορά που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2004 και 2006.

 Η εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της ακολούθησε μια συντηρητική στρατηγική επέκτασης και επί του παρόντος έχει ένα βιβλίο παραγγελιών για πέντε δεξαμενόπλοια MR στην STX στην Κορέα για παράδοση στο τέλος του 2014 και στις αρχές του 2015.

Τα κεντρικά γραφεία της European Navigation Inc. βρίσκονται στην Αθήνα (Γλυφάδα). Ο όμιλος διατηρεί επίσης γραφεία αντιπροσώπευσης στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, υπεύθυνα για όλες τις εμπορικές δραστηριότητες (κυρίως ναύλωση, S&P, χρηματοδότηση και ασφάλιση).

Το γραφείο στην Αθήνα είναι υπεύθυνο για την τεχνική διαχείριση, τη λειτουργία, την ασφάλιση και τη στελέχωση.

Το πλήρωμα για τον στόλο προέρχεται από την Ακαδημία Πληρώματος Μανίλας του ομίλου υπό το εγκατεστημένο γραφείο στη Μανίλα και το οποίο λειτουργεί πάνω από 20 χρόνια.

Η European Navigation Inc. δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων με ασφαλή, υπεύθυνο και αποτελεσματικό τρόπο.

Η εταιρεία παρέχει στους πελάτες της υπηρεσίες πρώτης κατηγορίας και αξιόπιστες υπηρεσίες μέσω της υψηλής ποιότητας των πλοίων, των πρακτικών και του προσωπικού της στη θάλασσα και στην ξηρά. Η εταιρεία έχει εξαιρετικό ιστορικό ασφάλειας και εργάζεται συνεχώς για τον εντοπισμό, τον μετριασμό και τον έλεγχο των κινδύνων, προστατεύοντας τους ανθρώπους, την περιουσία και το περιβάλλον από τυχαίες απώλειες.

Μέσω της καινοτομίας, η European Navigation Inc. έχει αναπτύξει λύσεις στο σχεδιασμό πλοίων από το πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της, οι οποίες από την εισαγωγή τους, έχουν γίνει πρότυπο του κλάδου. Η European Navigation και η European Product Carriers συνεχίζουν να συνεργάζονται με τους πελάτες τους για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και ταυτόχρονα να επεκτείνουν τον στόλο με εμπορικά και οικονομικά υγιή τρόπο.

Δείτε φωτογραφίες από την Γλυφάδα

Γλυφάδα – Ναυτιλιακή: Η ενδοοικογενειακή επιχειρηματική και δικαστική κόντρα των αδελφών Καρνέση

Σε ένα «εμφύλιο» επιχειρηματικό – δικαστικό πόλεμο βρίσκονταν τα αδέλφια της οικογένειας, European Navigation στην οποία ανήκει η ναυτιλιακή εταιρεία στη Γλυφάδα, όπου εκτυλίχτηκαν σήμερα (12.02.24) τα δραματικά γεγονότα.

Πίσω από τον πόλεμο αυτό, στο εσωτερικό της εταιρείας στη Γλυφάδα βρίσκεται η διαχείριση περιουσίας ύψους 1 δισ. ευρώ. Οι αδελφές Δέσποινα (78 ετών) και Μαρία Καρνέση (76 ετών) αντίστοιχα, όπως επίσης και ο σύζυγος της Δέσποινας Καρνέση, Αντώνης Βλασσάκης (79 ετών), σύμφωνα με πληροφορίες, είχαν στραφεί κατά του αδελφού των δύο γυναικών, Σπύρου Καρνέση.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της αγωγής των δύο αδελφών, Δέσποινα και Μαρία Καρνέση, «με δόλιο και παραπειστικό τρόπο» ο αδελφός τους Σπύρος Καρνέσης φέρεται να πήρε στα τέλη της περσινής χρονιάς από κοινούς λογαριασμούς 325,5 εκατ. δολάρια, τα μετέφερε σε αποκλειστικά δική του εταιρεία και τα ιδιοποιήθηκε.

Οι δύο αδελφές και ο γαμπρός του εφοπλιστή, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, φέρονται να υποστηρίζουν ότι με βάση τα εταιρικά τους ποσοστά, όπως αυτά απορρέουν από ιδιόγραφο συμφωνητικό, τους ανήκουν τα περίπου 175 εκατ. δολάρια, από τα «επίμαχα» διαθέσιμα σε μετρητά.

Ο Σπύρος Καρνέσης φέρεται να υποστηρίζει ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία ανήκουν στον ίδιο και πώς η άλλη πλευρά ήταν υπάλληλοί του, που ο ίδιος ευεργετούσε.

Στο βασικό «μέτωπο» της αγωγής, οι αδελφές Μαρία και Δέσποινα Καρνέση και ο σύζυγος της δεύτερης, Αντώνης Βλασσάκης, φέρονται να αναφέρουν, ότι από το 1978 οι δύο αδελφές και από το 1980 ο Αντώνης Βλασσάκης άρχισαν να συνεργάζονται με τον Σπύρο Καρνέση στα πλαίσια μιας εταιρικής σχέσης.

Οι βασικοί όροι εταιρικής σχέσης έχουν εγγράφως αποτυπωθεί από τον αντίδικό τους, φέρονται να διατυπώνουν οι ίδιοι στην αγωγή τους.

Σύμφωνα με τους ενάγοντες, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, δημιουργήσαν οι τρεις τους, μεταξύ άλλων, έναν ολόκληρο ναυτιλιακό όμιλο εταιρειών, ποντοπόρων πλοίων, του οποίου σήμερα αποκλειστική διαχειρίστρια είναι εταιρεία European Product Carriers. Από την πολυετή αυτή συνεργασία προέκυψαν σημαντικά καθαρά κέρδη, από τα οποία λαμβάνουνε μερίσματα (πολλών εκατομμυρίων ευρώ) ο καθένας από αυτούς, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Το 1994 μετά από  οικογενειακό συμβούλιο στη Γλυφάδα, ρυθμίζονται οι διοικητικοί ρόλοι των εμπλεκομένων στην τότε βασική διαχειρίστρια εταιρεία European Navigation, φέρονται να υποστηρίζουν οι ενάγοντες. Στο ίδιο κείμενο οριοθετείται, η διανομή μερισμάτων στο 38% των καθαρών κερδών.

Ο Σπύρος Καρνέσης φέρεται να έχει τα 10/38, από 5/38 η κάθε μία από τις δύο αδελφές και 3/38 ο γαμπρός του εφοπλιστή. Τα υπόλοιπα των μερισμάτων πήγαιναν στην άλλη αδελφή, σε πρόσωπα της οικογένειας που δεν βρίσκονται πια εν ζωή, καθώς και σε εργαζόμενους, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες. Αργότερα, τα σε αποθεματοποίηση διαθέσιμα ανέβηκαν στο 72% των καθαρών κερδών, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Και υπό τις συνθήκες αυτές, σύμφωνα με όσα φέρονται να υποστηρίζουν οι ενάγοντες, το μερίδιο του Σπύρου Καρνέση ανέβηκε στο 43,48% και των τριών υπολοίπων στο 56,52%.

Οι τρεις προσφεύγοντες φέρονται να αναφέρουν στην αγωγή τους πως κέρδη, αρχικώς τα διατηρούσαν σε τραπεζικούς λογαριασμούς των υπεράκτιων πλοιοκτητριών εταιρειών.

Στη συνέχεια όμως (σταδιακά από το 2013 – 2014) προτίμησαν τα κέρδη αυτά μαζί με τα ταμειακά διαθέσιμα όλων των ναυτιλιακών εταιρειών τους (δηλαδή των πλοιοκτητριών) να διατηρούνται ως επί το πλείστον στους τραπεζικούς λογαριασμούς της διαχειρίστριας εταιρείας, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Και επί αυτών των κερδών ο καθένας εξ αυτών φέρεται να είχε κατά τη συμφωνία τους δικαίωμα να κάνει έναντι ανάληψη κερδών όποτε το επιθυμούσε.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες σε σχέση με το περιεχόμενο της αγωγής των τριών (σ.σ. αδελφές Καρνέση κλπ), όταν αργότερα απαιτήθηκε από το νόμο για τη διαφάνεια των εισοδημάτων των πλοιοκτητών (αποφυγή ξεπλύματος χρήματος ή χρηματοδότησης τρομοκρατών κ.λ.π.) η ονομαστικοποίηση των μετοχών των πλοιοκτητριών εταιρειών του ομίλου μας,  τις μετέφεραν για διευκόλυνσή μας, στο όνομα του αντίδικου (σ.σ. Σπύρου Καρνέση). Και αυτό γιατί ο αντίδικος κυρίως φαινόταν προς τους τρίτους, π.χ. τράπεζες, και του είχανε (οι τρεις προσφεύγοντες) απόλυτη εμπιστοσύνη.

Ωστόσο, ο Σπύρος Καρνέσης, όπως υποστηρίζουν οι αδελφές του (Δέσποινα, Μαρία) και ο σύζυγος της Δέσποινας (Αντώνης Βλασάκης) προέβη στη μεταφορά των κερδών τους από τη διαχειρίστρια  σε άλλη εταιρεία που ελέγχει πλήρως ο αντίδικος, Σπύρος Καρνέσης, και σε προσωπικό λογαριασμό του βάσει οδηγιών του, με παραπειστική (όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε) αιτιολογία.

Όπως συγκεκριμένα, φέρεται να αποτυπώνεται την άνοιξη του 2022 ο αντίδικος, Σπύρος Καρνέσης, ενημερώνει πως θεωρεί ότι δεν είναι ασφαλές αυτό το μεγάλο ποσό καθαρών κερδών να βρίσκεται στα ταμεία της διαχειρίστριας εταιρείας ή των πλοιοκτητριών εταιρειών.

Για τον λόγο αυτόν στα τέλη Απριλίου 2022 ο Σπύρος Καρνέσης προχωρά στη σύσταση μίας νέας υπεράκτιας εταιρείας, με την NAEK FINANCE Inc που έχει φερόμενη καταστατική έδρα στη Μονρόβια Λιβερίας.

Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυτής φέρεται να αποτελείται από 500 μετοχές ονομαστικής αξίας εκάστης 1 δολαρίου και μέτοχος αυτών ορίζεται ο Σπύρος Καρνέσης, ενώ μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας αυτής ορίζονται ίδιος  και τα τρία παιδιά του.

Τον Οκτώβριο του 2022, σύμφωνα με τις ίδιες ο αντίδικος αποστέλλει σε στις 2 αδελφές και τον κο Βλασάκη μία σειρά από επιστολές όπου αυτός, επικαλούμενος τη μετοχική του ιδιότητα σε κάθε μία από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ζητά τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους των χρημάτων που ήταν κατατεθειμένα στους πιο πάνω λογαριασμούς ως καθαρά κέρδη από τη μεταξύ μας σχέση κατά τα ανωτέρω (που είχαν προκύψει από την εκμετάλλευση και πώληση πλοίων) σε λογαριασμούς  της ως εταιρείας “NAEK FINANCE INC.» σε ελβετικές και ελληνικές τράπεζες.

Η ταυτότητα του Ομίλου και ο Σπύρος Καρνέσης

Ας δούμε το άρθρο του Δημήτρη Κόκκορη

Ο ναυτιλιακός όμιλος μετά από πωλήσεις 9 τάνκερ έναντι συνολικού τιμήματος 61,3 εκατ. ευρώ, διέθετε μέχρι πρόσφατα 19 πλοία. Στα γραφεία της διαχειρίστριας εταιρείας απασχολείται προσωπικό 45 ατόμων, ενώ στους 350 ανέρχονται οι μισθοδοτούμενοι ναυτικοί.

Πέραν της ναυτιλίας, στα γενικότερα περιουσιακά στοιχεία υπάρχουν ακίνητα και άλλες εταιρικές συμμετοχές, για τα οποία αναδύεται η αίσθηση μέσα από την πολυσέλιδα αγωγή ότι θα υπάρξει κι άλλος «γύρος» δικαστικής διαμάχης.

Ο Σπύρος Καρνέσης είναι βασικός μέτοχος με ποσοστό 63,8% στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο ενεργειακή εταιρεία Ελινόιλ, η τρέχουσα αγοραία αξία της οποίας είναι στα 50,7 εκατ. ευρώ.

Στο ΔΣ της ΕΛΙΝΟΙΛ βρίσκεται η κόρη του Αντζελίκ Καρνέση, σε ρόλο μη εκτελεστικό. Η ίδια απασχολείται στην Εμπορική Δ/νση της European Product Carriers Ltd.

Κατά καιρούς ο κ. Καρνέσης έχει δεχτεί προτάσεις για εκχώρηση ποσοστού, κάτι που ο ίδιος έχει απορρίψει, χωρίς να μπει σε περαιτέρω συζητήσεις.

Τα τελευταία χρόνια ο εφοπλιστής βρίσκεται σε συνεχή δικαστική μάχη χαρακωμάτων με τον Μαρή Εμπειρίκο για το νησιωτικό σύμπλεγμα των Πεταλιών. Καθώς στην εταιρεία «κτήμα Πεταλιοί» και οι δύο πλευρές έχουν από 50%. Με τη συμμετοχή Εμπειρίκου να είναι σε μια, χωρίς αποτέλεσμα έως τώρα, διαδικασία πλειστηριασμού λόγω αθετημένων τραπεζικών δανείων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *