Αποσκευές ετοιμάζουν άλλοι τέσσερις Έλληνες αεροπόροι για να ταξιδέψουν στη νοτιοδυτική Γαλλία, στην αεροπορική βάση του Μόντ Ντε Μαρσάν.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Θα κάτσουν στα θρανία της θεωρητικής εκπαίδευσης της Γαλλικής σχολής των νέων αεροσκαφών RAFALE F3R.
Την ώρα που οι πρώτοι τέσσερις ήδη πετούν solo με τα μαχητικά 4,5 γενιάς, η επιλογή των επόμενων «γερακιών» από την Πολεμική Αεροπορία έχει γίνει και οι ιπτάμενοι έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται για ν’ αποχωριστούν τις πολεμικές μοίρες στις οποίες υπηρετούν.
Παράλληλα συνεχίζονται οι άκρως απαραίτητες μετατροπές στην 332 Μοίρα «Γεράκι» στην Τανάγρα ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος και η υποδοχή των νέων αεροσκαφών να γίνει όπως απαιτεί η αναβάθμιση της Μοίρας.
Η Πολεμική Αεροπορία με αυτούς τους οκτώ ιπταμένους που στέλνει στο Μοντ Ντε Μαρσάν ουσιαστικά δημιουργεί τον βασικό πυρήνα που θ’ αποτελούν τους εκπαιδευτές για όλους όσοι βρεθούν στην 332 Μοίρα και πετούν με το νέο απόκτημα του αεροπορικού στόλου.
Την ίδια στιγμή σημαντική είναι και η πρόοδος που υπάρχει στον σημαντικό τομέα εκπαίδευσης των μηχανικών. Άλλωστε δίχως τους μηχανικούς κανένα πτητικό μέσο δεν θα είναι διαθέσιμο να πετάξει με πλήρη ασφάλεια στα χέρια των αεροπόρων.
- Έως το τέλος αυτής της χρονιάς, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχουν υπογράψει Ελλάδα και Γαλλία, τα πρώτα έξι RAFALE θα πρέπει να προσγειωθούν στην Τανάγρα κι αυτό μεταφράζεται στ’ ότι οκτώ ιπτάμενοι και περισσότεροι από τριάντα μηχανικοί πρέπει να είναι πλήρως έτοιμοι ν’ ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της 332 Μοίρας «Γεράκι» και στον σχεδιασμό του αεροπορικού Επιτελείου.
Οι τέσσερις ιπτάμενοι που έχουν επιλεγεί για τα RAFALE τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου εγκαταλείπουν την Ελλάδα για να μεταβούν στη φωλιά των Γαλλικών γερακιών.
Στο γαλλικό σχολείο για περίπου έναν μήνα θα πρέπει μόνο να μελετούν τα μαθήματα που αφορούν το νέο αεροσκάφος και προς τα τέλη αυτής της περιόδου θα περάσουν στον εξομοιωτή για τις πρώτες πτήσεις εξοικείωσης.
Όμως αν δούμε την πρόοδο που έχουν κάνει οι πρώτοι τέσσερις αεροπόροι, αντιλαμβανόμαστε πως το πρόγραμμα εκπαίδευσης των Γάλλων τρέχει ιδιαίτερα κι αυτό έχει να κάνει με το γεγονός πως η Πολεμική Αεροπορία επέλεξε έμπειρους αεροπόρους.
- Όπως εξηγούν έμπειροι ιπτάμενοι το να περάσει κάποιος αεροπόρος ένα ταχύρυθμο σχολείο εκμάθησης νέου τύπου μαχητικού δεν είναι μια εύκολη υπόθεση καθώς απαιτεί ιδιαίτερη αφοσίωση στα νέα δεδομένα και ο μαθητής οφείλει να «ξεχάσει» όλα όσα γνώριζε από τον τύπο του αεροσκάφους με το οποίο πετούσε και ν’ αφοσιωθεί στο νέο μαχητικό.
Αυτό ξεκινά από την θεωρία κι εκεί ουδείς, όπως σημειώνεται από τις ίδιες πηγές, δεν θα κάνει έκπτωση σε κανέναν εκπαιδευόμενο, διότι προέχει η ασφάλεια πτήσεων, δηλαδή το «Ευαγγέλιο» των πιλότων ανά τον κόσμο.
Πάντως σ’ ότι αφορά την γαλανόλευκη τετράδα που βρίσκεται ήδη στην αεροπορική βάση του Μοντ Ντε Μαρσάν, όπως σημειώνεται έχουν εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις που σημειώνουν τόσο στο θεωρητικό κομμάτι της εκπαίδευσης αλλά και στο πρακτικό όπου μόνοι πλέον απογειώνονται με τα νέα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Είναι αυτοί που με χαμηλό προφίλ δείχνουν στους Γάλλους συναδέλφους και εκπαιδευτές τους ότι μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν σε αυτή την τεράστια για τους ίδιους πρόκληση που δεν είναι άλλη από την πλήρη εξοικείωση με τη νέα πολεμική μηχανή που θα ταχθεί απέναντι από κάθε είδους αντίπαλο που θα επιχειρήσει να επιβουλευτεί τα Εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα και την Εθνική κυριαρχία της χώρας.