Τουριστική Saison-Οι 5 κρίσιμοι παράγοντες για το τώρα και το αύριο

Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 08:43 μμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
saison

Εσωτερικός τουρισμός, επιμήκυνση της saison, υγειονομική ασφάλεια, στήριξη της ζήτησης κι όλα αυτά αν -κι εφόσον- δεν υπάρξει δεύτερο κύμα έξαρσης του κορωνοϊού από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Γράφει η Στεφανία Σούκη στο newmoney

Αυτοί είναι μερικοί από τους βασικούς άξονες– πέραν της προβολής και προώθησης- πάνω στους οποίους θα κινηθεί η τουριστική πολιτική για τη φετινή τουριστική saison, η οποία προς στιγμήν είναι παντελώς στον αέρα.

«Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα τελειώσει η κρίση και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι το πότε θα ελεγχθεί ο ιός στη χώρα μας- στα μέσα ή τα τέλη Μαΐου, στα μέσα Ιουνίου ή αργότερα», ανέφερε χθες ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, με αφορμή τη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της πλατφόρμας για την «Ελλάδα από το σπίτι» – Greece from Home που δημιουργούν το υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και η Marketing Greece, με την υποστήριξη της Google.

«Εχουμε μπροστά ένα δύσκολο σταυρόλεξο και δυστυχώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το πότε και το πώς θα τελειώσει αυτή η περιπέτεια. Ο κόσμος όπως τον γνωρίζαμε αλλάζει βίαια και ραγδαία. Η αισιοδοξία για το μέλλον πρέπει να νικήσει το φόβο για το παρόν».

Για τη διαχείριση της κρίσης λειτουργούν έξι υποομάδες στο υπουργείο Τουρισμού, ενώ το συνολικό πλάνο περιλαμβάνει και πρωτοβουλίες για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους αλλά και τα μέτρα στήριξης του κλάδου και ειδικότερα των τουριστικών επιχειρήσεων που θα πρέπει να επιβιώσουν. Το ζήτημα ωστόσο με το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι ότι απευθύνεται στο εξωτερικό και η κάθε χώρα βρίσκεται σε διαφορετικό στάδιο όσον αφορά τον έλεγχο του ιού. Πολύ κρίσιμη είναι η κατάσταση και στις πέντε βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, ήτοι τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ. Επομένως η τουριστική αλυσίδα επηρεάζεται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι άλλες κυβερνήσεις.

Οι άξονες λοιπόν για την επόμενη μέρα είναι σαφείς:

-Καταρχάς, ο εσωτερικός τουρισμός

-οι Ελληνες τουρίστες- αν και τα τελευταία χρόνια έχουν μικρότερο μερίδιο επί του συνόλου, μπορεί να δώσει μία διέξοδο ώστε να μετριασθούν οι απώλειες

στήριξη της ζήτησης

η οποία θα πρέπει να τεθεί υπό εξέταση τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο

-Το συγκριτικό πλεονέκτημα

που θα πρέπει να αξιοποιήσει η Ελλάδα σε περίπτωση που ανοίξουν γρήγορα τα σύνορα

-Κρίσιμος παράγοντας και εργαλείο για την επόμενη μέρα είναι η δυνατότητα να αντιμετωπίσει η χώρα την υγειονομική απειλή, γιατί όταν σταδιακά ομαλοποιηθεί η κατάσταση, η ασφάλεια των τουριστών θα είναι το πρώτο μέλημα.

επέκταση της περιόδου (saison) προς το φθινόπωρο,

περίοδο κατά την οποία οι τουριστικοί φορείς ελπίζουν να υπάρξει ένα μέρος της ζήτησης που θα έχει κρατηθεί από το πρώτο μισό του έτους.

«Είναι πολύ κρίσιμο βέβαια να δούμε αν θα υπάρξει δεύτερο κύμα του ιού από το φθινόπωρο. Είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση», σχολιάζεται σχετικά με τον υπουργό Τουρισμού να υποστηρίζει ότι «προσπαθούμε να ανταποκριθούμε ώστε η ανάκαμψη του τουρισμού να γίνει όσο το δυνατόν συντομότερα. Δυστυχώς το τουριστικό προϊόν δεν έχει αποθέματα- όπως μία βιομηχανία που μπορεί να φυλάξει τα προϊόντα της στις αποθήκες της- αν χαθεί η saison, χάνεται για την επόμενη χρονιά. Ο ελληνικός τουρισμός θα μπορέσει να ανακάμψει αν κι εφόσον η χώρα βγεί νικήτρια -καταρχάς- σε υγιειονομικό επίπεδο. Η προσπάθεια λοιπόν να εκκινήσουμε το συντομότερο δυνατόν εφόσον υπάρξει η δυνατότητα και αυτή προσπάθεια θα πρέπει να αποτελέσει ένα συνολικό προϊόν συνεργασίας».

Ακριβώς προϊόν συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ήταν και ο σχεδιασμός για τη λειτουργία της πλατφόρμας Greece From Home, η οποία έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Στήβ Βρανάκη και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με βασικό μήνυμα «από το σπίτι» και τρεις κεντρικούς στόχους: να βοηθήσει πολίτες από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική κουλτούρα, να ανακαλύψουν και να εμπνευστούν από τις ομορφιές της χώρας και τους επαγγελματίες του τουρισμού να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες με τη συνδρομή της Google.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *