Ελληνικό Παπούτσι | Η ελληνική υποδηματοποιία

Ελληνικό Παπούτσι | Η ελληνική υποδηματοποιία
Στην υπόδηση η μείωση της απασχόλησης αγγίζει το 50%, με τις βιομηχανίες-βιοτεχνίες υποδημάτων να απασχολούν περίπου 3.500 εργαζομένους πανελλαδικά, όταν το 2008 απασχολούσαν περίπου 7.000 φωτογραφία Βασίλης Μαθιουδάκης

Ως τη δεκαετία του ’80 η έκφραση «παπούτσι από τον τόπο σου» δεν ήταν σχήμα λόγου αλλά κυριολεξία. Το ελληνικό παπούτσι κάλυπτε όλη την εσωτερική κατανάλωση με 45 εκατομμύρια ζευγάρια ετησίως, ενώ περίπου άλλα 16 με 17 εκατομμύρια ζευγάρια διοχετεύονταν στο εξωτερικό.

«Ακριβώς επειδή η υποδηματοποιία ήταν κορυφαίος εξαγωγικός κλάδος, γι’ αυτό είχαμε υψηλές επιδοτήσεις, 40%. Δηλαδή, αν έκοβες στην Ελλάδα π.χ. 1 εκατομμύριο δρχ. τιμολόγιο από εξαγωγές, πήγαινες με το κόκκινο χαρτί στην Τράπεζα της Ελλάδος και εισέπραττες άλλες 400.000 δρχ. Αυτό σε μεγάλο βαθμό γινόταν γιατί το παπούτσι έχει εργατικό κόστος 65%, σε όλη την αλυσίδα της παραγωγής, μαζί με το εργατικό κόστος των πρώτων υλών.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
papoutsi 1 0

»Στατιστικά το παπούτσι περνάει 79 φορές από το ανθρώπινο χέρι – δεν μιλάμε βέβαια για το πλαστικοποιημένο παπούτσι, αλλά το δερμάτινο. Οχι μόνο το χειροποίητο, αλλά ακόμα και αυτό που φτιάχνεται σε βιομηχανίες θα περάσει τουλάχιστον 50 φορές από ανθρώπινο χέρι. Ενα πολύ καλό παπούτσι θα περάσει ώς και 100 φορές.

»Γι’ αυτό και ήταν πάντα προστατευόμενο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη. Οπως ενδιαφέρει σήμερα το παπούτσι τις φτωχές χώρες. Εδινε δουλειά στον κόσμο και μπορεί να δώσει και σήμερα» λέει ο Δημήτρης Παλιοκώστας, επίτιμος πρόεδρος του ΕΛΣΕΒΒΥΕ.

papoutsi 3 0

Η πορεία της ελληνικής υποδηματοποιίας ακολούθησε τον κανόνα που θέλει τους παραγωγικούς κλάδους να συρρικνώνονται, ακόμα και στα καταναλωτικά προϊόντα, για να φτάσουμε σήμερα στο στερεότυπο όσο και αναληθές απόφθεγμα «η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα».

Οι επιδοτήσεις των εξαγωγών διακόπηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ’80, παράλληλα απελευθερώθηκαν οι εισαγωγές με την κατάργηση των δασμών και το ελληνικό παπούτσι έπαψε να μονοπωλεί την ντόπια αγορά.

Σύντομα η παγκοσμιοποίηση της αγοράς χτύπησε συνολικά την Ευρώπη, που πλημμύρισε από φτηνά, εισαγόμενα παπούτσια, στην πλειονότητά τους από ασιατικές αγορές, με την Κίνα να αναδεικνύεται σε κυρίαρχη δύναμη και σε αυτόν τον τομέα:

«Πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Από τα 19 δισεκατομμύρια παπούτσια που παράγονται παγκοσμίως τα 14,5 παράγονται στην Κίνα».

Ας μη βιαστούμε ωστόσο να γράψουμε το ρέκβιεμ για το ελληνικό παπούτσι. Άλλωστε οι Ισπανοί δείχνουν το δρόμο προς μία αναγέννηση που μπορεί να λάβει χώρα και στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ισπανικές εταιρείες που έχουν έδρα (κυρίως) τη Μαγιόρκα. Βασικό ρόλο παίζει το ισπανικό δέρμα το οποίο και προωθείται τα τελευταία χρόνια.

ΠΡΟΦΙΛ ΕΛΣΕΒΒΥΕ

ΕΛΣΕΒΒΥΕ (Ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιοτεχνών – Βιομηχάνων Υποδημάτων & Εξαγωγέων) ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1980 και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Βιομηχανιών Υπόδησης (CEC).

Σύμφωνα με το καταστατικό του, βασική επιδίωξη του Συνδέσμου είναι η προώθηση, σε Ελλάδα και εξωτερικό, των συμφερόντων του κλάδου υπόδησης και των επιχειρήσεων – μελών του που δραστηριοποιούνται σε αυτόν.

Στα πλαίσια αυτά, ο ΕΛΣΕΒΒΥΕ αναπτύσσει μια πλούσια σειρά δραστηριοτήτων, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Επικοινωνεί συστηματικά με τη Δημόσια Διοίκηση, κοινωνικούς εταίρους και άλλους φορείς, όπου προβάλει απόψεις και προάγει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του κλάδου.
  • Πληροφορεί συστηματικά τα μέλη του με ημερίδες και ενημερωτικά δελτία για τα οικονομικά, τεχνολογικά, εμπορικά και κοινοτικά θέματα και προγράμματα που άπτονται της δραστηριότητας του κλάδου.
  • Υπογράφει την Κλαδική Σύμβαση Εργασίας.
  • Προβάλει στον Τύπο την ελληνική υποδηματοποιία.
  • Ενημερώνει τις επιχειρήσεις του κλάδου και τους καταναλωτές σχετικά με την επισήμανση υποδημάτων και την εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας.
  • Υποδέχεται και ενημερώνει κάθε ξένο αγοραστή που ενδιαφέρεται για την ελληνική παραγωγή.
  • Εκπροσωπεί την υποδηματοποιία σε κάθε επιχειρηματική εκδήλωση, συνέδρια και επιτροπές που άπτονται της δραστηριότητάς της.
  • Παρακολουθεί τις εξελίξεις στην τεχνολογία και εκπαίδευση.
  • Εκπονεί, συλλέγει και επεξεργάζεται στατιστικές και μελέτες για την υποδηματοποιία.
  • Οργανώνει ημερίδες για τα καταστήματα λιανικής με στόχο την ανάπτυξη συστηματικής επικοινωνίας μεταξύ εγχώριας παραγωγής και εμπορίας υποδημάτων.
  • Εκδίδει το Yashoe, ειδικό ενημερωτικό δελτίο για τις εφαρμογές των νέων τεχνολογιών πληροφορικής στον κλάδο.
  • Συμβάλλει στην ανάπτυξη τεχνολογιών πληροφορικής στον κλάδο με τη δικτυακή του υποδομή και την εγκατάσταση ειδικών λογισμικών στους τομείς οργάνωσης παραγωγής υποδημάτων.
  • Παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις πληροφορικής (ERP) για επιχειρήσεις υπόδησης.
20110508 18257413

ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Επικοινωνεί συστηματικά με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διοργάνωση της κοινοτικής πολιτικής στον κλάδο.
  • Εκπροσωπεί τη χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Βιομηχανιών Υπόδησης (CEC).
  • Συμμετέχει σε κοινοτικές αποστολές διαβουλεύσεων και προώθησης εξαγωγών σε τρίτες χώρες.
  • Εκπονεί μελέτες και συλλέγει στοιχεία για ξένες αγορές.
  • Συνεργάζεται με αντίστοιχους φορείς χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε κοινά κοινοτικά προγράμματα.
  • Προβάλλει την ελληνική υποδηματοποιία με εκδόσεις, καταχωρήσεις και εκδηλώσεις.
  • Διοργανώνει τη συμμετοχή των επιχειρήσεων του κλάδου σε εκθέσεις και δειγματισμούς εξωτερικού.

One thought on “Ελληνικό Παπούτσι | Η ελληνική υποδηματοποιία

  1. Παράθεμα: Αυγό του Κόκκορα | Το νο1 μαγαζί της Αθήνας που έγινε διάσημο χάρη σε μια τρελή ιδέα | De-Facto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.