Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου | Η ΑΛΗΘΕΙΑ πίσω από τους πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές | Η ιστορία της οικογένειας Μαρτίνου

Η Ελλάδα είναι κατεξοχήν ναυτική χώρα. Ανέκαθεν υπήρχαν Έλληνες που έγιναν σημαντικοι παράγοντες του παγκόσμιου εφοπλιστικού γίγνεσθαι. Έχουμε μιλήσει για τον Αριστοτέλη Ωνάση, τον Σταύρο Νιάρχο, αλλά και τους μεταγενέστερους, Βαγγέλη Μαρινάκη, Δημήτρη Μελισσανίδη, και Γιάννη Αλαφούζο.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Οι εφοπλιστές που μόλις αναφέραμε έχουν κάτι κοινό. Είναι πασίγνωστοι. Είναι άνθρωποι που οι περισσότεροι συμπαθούμε ή αντιπαθούμε από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους, από την προεβλημμένη επιχειρηματική τους δραστηριότητα, από τις δικαστικές τους περιπετειες είτε από το χρώμα των οπαδικών γυαλιών που φοράμε.

Όμως, υπάρχουν και εφοπλιστές που αδιαφορούν για τα φώτα της δημοσιότητας, και τα αποφεύγουν συνειδητά.

Πλοιοκτήτες που δεν αγοράζουν ποδοσφαιρικούς συλλόγους και μέσα μαζικής ενημέρωσης. Άνθρωποι που δεν έχουν συρθεί στα δικαστήρια και καταδικαστεί για ποινικές υποθέσεις.

Πρόκειται για ανθρώπους με δύναμη και πολλά λεφτά. ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ. Νομίζεις ότι ο πρόεδρος της ομάδας σου είναι ο πιο πλούσιος στην Ελλάδα? Ξανασκέψου το.

Η Αθηνά Μαρτίνου, η Νουνού της ελληνικής ναυτιλίας -όπως την αποκαλεί η οικογένειά της- θα κλείσει σε λίγες μέρες τα 95.

Πρόκειται για την πλουσιότερη γυναίκα της Ευρώπης και μάλιστα, προσωπική φίλη της Βασίλισσας Ελισάβετ -αν και η ίδια προτιμά να κρατάει χαμηλό προφίλ και να μην επιδεικνύει την ισχύ και την οικονομική της άνεσηΠήρε την απόφαση να ασχοληθεί με την διαχείριση των πλοίων της οικογένειας της, του γένους Μεθενίτη το 1971. Μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management.

Υπό την καθοδήγηση της Νουνού, η οικογένεια Μαρτίνου έκανε την πρώτη της επένδυση στη θάλασσα τη δεκαετία του 1960, ενώ τις αρχές και την μεθοδικότητά της κατάφερε να τις μεταδώσει στους τρεις γιους της, Ανδρέα, Θανάση και Ντίνο, που κατάφεραν επίσης να διακριθούν στη ναυτιλιακή σκηνή.

Όταν, τη δεκαετία του ΄90, και συγκεκριμένα το 1991, η Αθηνά αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στα παιδιά της, ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.

Το 1997, ακολούθησε ο Ανδρέας, που προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας ουσιαστικά στο τιμόνι της Thenamaris στον μικρότερο σε ηλικία αδελφό, Ντίνο.

Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου σε παλαιότερη συνέντευξή της στο site ΑΕΙΝΑΥΤΕΣ του δημοσιογράφου Σέργιου Τράμπα είχε μιλήσει για τα πρώτα βήματα της οικογένειας στη ναυτιλία και το πώς κατάφερε να κερδίσει τον σεβασμό και την αναγνώριση του ναυτιλιακού κόσμου.

Σε μια αφήγηση της, για το πως ερωτεύτηκε τη θάλασσα, είπε: “ Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου: “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια”.

“Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο. Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις”.

Το 1964, η Αθηνά Μαρτίνου, μπήκε στη ναυτιλία. Το 1971, ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris και το 1975, ο στόλος αποτελούνταν από 36 πλοία.

“Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ”, επισημαίνει η Αθηνά Μαρτίνου, αλλά τονίζει: “Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε”.

“Το “Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε: Ξέρεις γραφομηχανή; του είπα, ναι και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι”.

Η αφήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου είναι αποκαλυπτική: “Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το “Θανάσης”,ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια”.

Ο πρωτότοκος γιος της, Θανάσης, περιγράφοντας τις ικανότητες της 93χρονης μητέρας του, λέει: “Διαθέτει, ικανότητα και ευφυΐα. Είναι ιδιαίτερα συμπαθής προς τρίτους. Της οφείλουμε μεγάλη ευγνωμοσύνη που μας άφησε ελεύθερους και μας έδωσε πρωτοβουλία, οι μετοχές ανήκαν στα τρία αδέλφια, χωρίς να έχει η μητέρα μου κανένα ποσοστό, δεν αναζήτησε να έχει για την ασφάλεια της κάποιο μερίδιο για τον εαυτό της. Μας έδωσε το πρώτο ρόλο. Δεν παρενέβη ούτε επαγγελματικά, ούτε και συναισθηματικά. Δεν έφερε καμία αντίρρηση για τις γυναίκες μας”.

Η Ελένη Μαρτίνου, η κόρη της Αθηνάς, θυμάται για το πρώτο εφοπλιστικό εγχείρημα:

“Η μητέρα μου ξεκίνησε τη δεύτερη γενιά των εφοπλιστών στην Ελλάδα, ο αδελφός μου Θανάσης πήγαινε στο σχολείο, κάτω από τα τετράδια του είχε τα έγγραφα από τη δουλειά. Τα πρώτα χρήματα τα έδωσε ο πατέρας μου. Η μητέρα μου πουλησε και την προίκα της, για να αγοράσει το πρώτο βαπόρι. Ήταν τυχερή γιατί ήταν καλές εποχές. Αυτοσχεδίασε και δημιουργούσε”.

Η Αθηνά, ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία από το δικηγορικό γραφείο του πατέρα της. “Τότε, ήμουν στο δικηγορικό γραφείο του πατέρα μου, έγραφα τις προτάσεις για τις διάφορες υποθέσεις του στη γραφομηχανή. Είχα πεποίθηση ότι θα γίνουμε εφοπλιστές. Ο Θανάσης για να ναυλώσει το δεύτερο πλοίο, πήγε στην Κίνα.

Όταν πήγα στο Λονδίνο, οι άνδρες κάθονταν στη μία γωνιά και οι γυναίκες στην άλλη γωνία. Στο Λονδίνο, εγω καθόμουν με τους άνδρες για να ακούω για τις ναυλώσεις και τα πλοία. Είμαστε ικανοί, οι πρώτες ασφάλειες, ξεκίνησαν από τους Χιώτες, είχανε τραπεζάκια στο Λονδίνο.

Ήταν και εφοπλιστές και ασφαλιστές. Οι Έλληνες, είμαστε πιο έξυπνοι από τους άλλους. Οι εφοπλιστές είναι έξυπνοι άνθρωποι, Χιώτες, Ανδριώτες, Κεφαλονίτες. Κάναμε μεγάλα πράγματα. Που είναι ο Αγγελικούσης, ο Ωνάσης, ο Νιάρχος, ο πεθερός τους ήταν άνθρωπος απλός, Χιώτης, φιλάργυρος. ‘Ομως πήραν τις κόρες του Λιβανού, ο Ωνάσης και ο Νιάρχος και με τα ωραία τους κότερα, κάνανε μεγάλα πράγματα. Αυτά που έκανε ο Νιάρχος δεν μπορεί να τα κάνει άλλος”.

Η Αθηνά Μαρτίνου έχει ιδιαίτερες δεξιότητες στο κυνήγι και στο ψάρεμα. Ζει μόνιμα στην Ανάβυσσο, τον χειμώνα και το καλοκαίρι, στη Σχοινούσα. Καλλιεργεί φυστίκια Αιγίνης. Διαθέτει και ένα Σκοπευτήριο.

“Όταν έρχονται τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου τους κάνω μάθημα. Είμαι μοναδική και στο ψάρεμα. Εμείς με τα σαλόνια, δεν είμαστε παθιασμένοι. Έχουμε καταφέρει αυτά που επιθυμούσαμε σε όλη τη ζωή μας. Σιγά σιγά όλοι, εννοεί τα εγγόνια και τα δισέγγονα της, θα γίνουν οι εφοπλιστές”.

Δεν ξεχνάει ότι πριν από καιρό, όταν ξύπνησε ένα πρωί του Αυγούστου, είδε στον κόλπο της Σχοινούσας, 100 κότερα, σημαιοστολισμένα. Είχαν έρθει όλοι οι εφοπλιστές για να την χαιρετήσουν. “Με αγαπάνε. Όταν πεθάνω, στην κηδεία μου θα είναι πολύς κόσμος”, λέει και χαμογελάει.

Η Ελένη Μαρτίνου, θυμάται για τον πατέρα της: “ Είχαν κάνει μια σωστή σχέση, ο πατέρας μου και η μητέρα μου. Ο πατέρας μου είχε μια σοφία, μπορούσε να την μαζεύει όταν ξεχείλιζε, Η μητέρα μου μίλαγε πολλές γλώσσες και βοήθησε τον πατέρα μου στο μαγαζί, στην Πανδρόσου 50. Ο πατέρας μου είχε γούστο, ήταν ιδιοφυής άνθρωπος, αρκετά βαρύς, και λίγο δύστροπος, αγαπούσε το χώρο, την δουλειά. Ήταν προορισμός για τους τουρίστες. Μετά την Ακρόπολη, έρχονταν όλοι στην Πανδρόσου και στον Μαρτίνο. Ήταν η “Σπηλιά του Αλαντίν”.

Το Παλαιοπωλείο Μαρτίνου, είχε δημιουργήσει το 1926 ο παππούς Θανάσης Μαρτίνος.

Αλλά και ο Θανάσης, θυμάται: “Ο πατέρας μου ήταν ο αρχικός τροφοδότης στο εγχείρημα με το πρώτο πλοίο. Είχαν μια λογομαχία κάποτε, δεν πολυμιλάγανε για δέκα ημέρες, για να την ευχαριστήσει της είπε: να πάρουμε το δεύτερο πλοίο. Βλέποντας την ανάπτυξη της εταιρείας, φοβόταν και προσπαθούσε να μας συγκρατήσει, αλλά δεν επενέβαινε στο θέμα της ναυτιλίας μέχρι το 1977, που πέθανε”.

Ο σύζυγος της Αθηνάς Μαρτίνου, ήταν ο αντικέρ Ιωάννης Μαρτίνος (1907-1977), από την Στεμνίτσα Αρκαδίας, ο οποίος από την οδό Πανδρόσου 50, τροφοδότησε με σημαντικά αρχαία αγάλματα και αντικείμενα τα περισσότερα Μουσεία και συλλογές εφοπλιστών. Θεωρείται από τους βασικούς προμηθευτές αρχαίων αντικειμένων του Μουσείου Μπενάκη.

Η Αθηνά Μαρτίνου, με έμφαση δηλώνει συχνά: “Εμείς οι Έλληνες την έχουμε την αγάπη με στη θάλασσα, δεν υπάρχει άλλη δουλειά για τον Έλληνα. Πρέπει να έχουμε τριπλάσιο και τετραπλάσιο αριθμό ναυτικών σχολών.Οι φλέβες των Ελλήνων έχουν θάλασσα”.

Μιλώντας για την μητέρα του, ο Θανάσης Μαρτίνος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, είπε: “Ήταν αφοσιωμένη στα παιδιά της. Έχασε τον πατέρα μου νέο, ήταν 49 χρονών. Δεν παντρεύτηκε, δεν ασχολήθηκε με τα κοσμικά και τα κοινωνικά. Αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά σ’ εμάς. Μας έδωσε μαθήματα εργατικότητας, αλληλεγγύης και τα χόμπι της: φυσιολατρία, ψάρεμα”.

Από τον «Θανάση», στην Thenamaris και στις Eastern Mediterranean Maritime, Minerva Marine

Η Αθηνά Μαρτίνου, το γένος Μεθενίτη, είχε δυο αδελφούς, τον Μελέτη και τον Κλεόβουλο ή τον Μπίμπη, όπως τον αποκαλούσαν στην οικογένεια που επίσης έγιναν εφοπλιστές. Ήταν η δυναμική κόρη ευκατάστατης οικογένειας των Αθηνών με πολλά ακίνητα τα οποία κληρονόμησε εν είδει προικός σε ποσοστό 90% από την οικογένειά της, όταν παντρεύτηκε τον Ιωάννη Μαρτίνο.

Εκείνος που γεννήθηκε το 1907 και έφυγε το 1977 έχοντας ευτυχίσει να δημιουργήσει και να δει παιδιά και εγγόνια, είχε ένα από τα πιο γνωστά καταστήματα με αντίκες και έργα τέχνης στο Μοναστηράκι, στην καρδιά της Αθήνας, που υπάρχει ακόμα στη οδό Πανδρόσου. Η καταγωγή του ήταν από τη Στεμνίτσα της Γορτυνίας. Η Αθηνά, απ’ την άλλη έχει καταγωγή από την Κεφαλονιά και την Ελευσίνα. Οι δυο τους απέκτησαν τέσσερα παιδιά.

Η πρώτη επένδυση στη θάλασσα από την οικογένεια Μαρτίνου έγινε τη δεκαετία του ’60 υπό την καθοδήγηση της Αθηνάς Μαρτίνου. Τότε με τα κέρδη από την γκαλερί και τα έργα τέχνης αγόρασαν το πρώτο πλοίο. Ήταν φορτηγό με το όνομα «Θανάσης», χωρητικότητας 10.000 τόνων. Το αγόρασαν από την εταιρεία του Ν. Λιβανού. Τα δύο πρώτα πλοία τα διαχειριζόταν η ναυτιλιακή επιχείρηση της οικογένειας Μεθενίτη που είχε έδρα τον Πειραιά και η Kronos Shipping του Δ. Λεμού που είχε έδρα στο City του Λονδίνου.

Το 1971 η Αθηνά Μαρτίνου αποφάσισε να πάρει στα χέρια της τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειας και μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management. Αμέσως μετά αγόρασε και τρίτο πλοίο. Το 1975 η Thenamaris ήλεγχε έναν στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων!

Ο Γιάννης Μαρτίνος με τη σύζυγο του Μάγια Ζαφειροπούλου

Όταν, τη δεκαετία του ΄90 και συγκεκριμένα το 1991, η Αθηνά αποφασίζει να αφήσει τα καράβια της να αρμενίσουνε οι γιοι της, ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.

Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine

Το 1997, ακολούθησε ο Ανδρέας, για να δημιουργήσει και αυτός με την σειρά του τη Minerva Marine, αφήνοντας ουσιαστικά στο τιμόνι της Thenamaris τον μικρότερο σε ηλικία αδελφό Ντίνο.

Με τους τρεις ξεχωριστούς πια ναυτικούς δρόμους και με άριστες οικογενειακές σχέσεις, κατάφεραν να γίνουν οι πλέον ισχυροί της ελληνικής ναυτιλίας. Έτσι, οι Μαρτίνοι με τις τρεις εταιρείες τους ελέγχουν 162 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 16,1 εκατομμυρίων τόνων.

Ο Ντίνος Μαρτίνος, με τη Thenamaris, έχει 60 πλοία συνολικής χωρητικότητας 5,54 εκατομμυρίων τόνων.

Ο πρωτότοκος Θανάσης με την Eastern Mediterranean διαθέτει 48 πλοία, χωρητικότητας 4,23 εκατομμυρίων τόνων και ο Ανδρέας με τη Minerva έχει 54 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6,42 εκατομμυρίων τόνων!

Τα τρία αδέλφια θεωρούνται από τους μεγαλύτερους επενδυτές στο real estate. Έχουν στην κατοχή τους ολόκληρες εκτάσεις σε περιοχές – φιλέτα του Λεκανοπέδιου, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικά στο Καβούρι, μία από τις ακριβότερες περιοχές της Ευρώπης, έχουν επενδύσει σεβαστό μέρος του χαρτοφυλακίου τους. Ανήκουν στην περίπτωση των επιχειρηματιών που επένδυσαν τα κέρδη από τις επιχειρήσεις της στεριάς στη θάλασσα.

Θανάσης Μαρτίνος, επικεφαλής Eastern Mediterranean Maritime ναυτιλία
Θανάσης Μαρτίνος, επικεφαλής Eastern Mediterranean Maritime

Οικογενειακοί δεσμοί

Ο Ανδρέας Μαρτίνος παντρεύτηκε την Αλεξάνδρα Μαρτίνου με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, την Αταλάντη, τον Κίκο και την Αλίκη. Η Αλεξάνδρα Μαρτίνου, αντιπρόεδρος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», χαρακτηρίζεται για την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την επιθυμία της να βοηθάει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη και κυρίως τα παιδιά. Και τα τρία τους παιδιά αποφοίτησαν από το Κολλέγιο Αθηνών. Η Αταλάντη Μαρτίνου ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου με τον γιο του Σωκράτη και της Ελένης Κόκκαλη, Ντίνο.

Το ζευγάρι έκανε ένα παραμυθένιο γάμο στις Σπέτσες με καλεσμένους όλη την επιχειρηματική και εφοπλιστική ελίτ της χώρας. Η Αλίκη παντρεύτηκε τον σκηνοθέτη Ντένη Ηλιάδη με τον οποίο απέκτησαν ένα παιδί. Ο Κίκος πριν παντρευτεί τη Μαρίνα Λιβανού ήταν περιζήτητος εργένης. Ο Θανάσης παντρεύτηκε τη Μαρίνα Μαρτίνου και σήμερα έχουν δύο κόρες, τη Γεωργία και τη Μαρίνα, που έχουν αποφοιτήσει από το Κολλέγιο Αθηνών.

Ο τρίτος αδελφός Ντίνος Μαρτίνος, έχει αποκτήσει με τη γυναίκα του τρία παιδιά, την Ιωάννα, τον Νικόλα και τον Γιάννη και ακολουθεί κι αυτός τη γενικότερη φιλοσοφία όλης της οικογένειας. Χαμηλό προφίλ και διακριτικότητα σε ό,τι κι αν κάνουν. Η μοναχοκόρη της Νουνούς και του Γιάννη Μαρτίνου, Ελένη, παντρεύτηκε το 1972 τον Λέοντα Μελά, γόνο καλής οικογένειας και ιδιοκτήτη του ακινήτου Piazza Mela στην Κηφισιά. Απέκτησαν τρία παιδιά, την Αλεξάνδρα, τον Δημήτρη και τον Ανδρέα.

Μαρτίνος
Θανάσης Μαρτίνος, εφοπλιστής Eastern Mediterranean Maritime

Η Τρίτη Γενιά: Ο Γιάννης Μαρτίνος και η Signal Maritime

Τον Ιούνιο του 2014 ο Γιάννης, ο γιος του Ντίνου, αποφάσισε να χαράξει τη δική του ρότα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, πάντοτε όμως συνεργασία με την οικογενειακή εταιρεία των Μαρτίνων, τη Thenamaris. Αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, και ίδρυσε τη Signal Maritime. Για να προλάβει όλους όσοι θα διέδιδαν φήμες και θα καλλιεργούσαν εντυπώσεις για οικογενειακές διαφωνίες και διαφορές, έκανε αμέσως σαφές ότι πρόθεσή του είναι να δοκιμάσει τις δικές του δυνάμεις του στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό διατήρησε το μερίδιό του στη Thenamaris, την οποία πλέον διοικούν ο πατέρας του και ο αδελφός του, Νικόλας.

Στη νέα εταιρεία, ο Γιάννης Μαρτίνος πήρε μαζί του τέσσερα επιτελικά στελέχη της Thenamaris, εκ των οποίων έναν διευθυντή υπεύθυνο για τις ναυλώσεις πλοίων. Ο στόλος της Thenamaris, υπολογίζεται σήμερα σε αξία άνω των 2 δισ. δολαρίων, συν καινούργια πλοία, αποκτημένα το 2015, να αξίζουν 907 εκατ. δολάρια επιπλέον. Παράλληλα, βρίσκονται υπό κατασκευή έντεκα νέα πλοία της εταιρίας, συνολικής χωρητικότητας άνω του ενός εκατ. dwt, στα οποία περιλαμβάνονται δύο VLCCs (Very Large Crude Carriers), τρία δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax, τέσσερα τύπου aframax για μεταφορά προϊόντων και δύο aframax για μεταφορά αργού. Και με αυτή την οικογενειακή δύναμη ο Γιάννης Μαρτίνος κατάφερε να κερδίσει όλες τις εντυπώσεις με την προσωπική του ναυτιλιακή εταιρεία, μόλις σε τρία χρόνια!

Η γιαγιά Αθηνά, αλλά και ο πατέρας του Γιάννη, Ντίνος Μαρτίνος, ήταν της απαράβατης αρχής να μην ξεχωρίζουν από όλους τους άλλους, για να ζουν καλά και ελευθέρα. Ο Γιάννης κράτησε την ίδια θέση, με μόνη εξαίρεση τον γάμο του με τη Μάγια Ζαφειροπούλου, που τράβηξέ όλη την προσοχή και αν και εξαιρετικά νεανικός και κεφάτος, θεωρήθηκε κοσμικός. Πρόσφατα ο Γιάννης Μαρτίνος, τιμήθηκε με το βραβείο «New Generation Shipping Award» της Loyd’s, έκανε ακριβώς αυτό, με βάσεις απ’ την εμπειρία όλων εκείνων που έχτισαν το μεταπολεμικό θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας. Το συγκεκριμένο βραβείο απονέμεται σε προσωπικότητες της ναυτιλίας με δυναμική και επιτεύγματα, που βρίσκονται σε ηλικία μικρότερη των 40 ετών.

Κόρη του Ανδρέα και της Αλεξάνδρας Μαρτίνου, η Αταλάντη, είναι γόνος μιας από τις ισχυρότερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας και όχι μόνο.

Nικόλας και Ανδρέας Jr. Μαρτίνος

O Nικόλας, ο οποίος είναι γνωστός και από τον χώρο της μουσικής, έχοντας παίξει ως DJ σε κοσμοπολίτικα club της Μυκόνου και του εξωτερικού και έχοντας υπογράψει τη μουσική και την παραγωγή στο single Looking for Love, εδώ και τουλάχιστον μια τριετία έχει μπει δυνατά στη Thenamaris ασκώντας καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου. Είναι παντρεμένος με την Ελένη Προκοπίου, κόρη ενός άλλου ισχυρού της ναυτιλίας, του Δημήτρη Προκοπίου και βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στη «δύση» του 2017 λόγω της παραγγελίας δύο νεότευκτων aframaxes τάνκερ που θα προστεθούν στον στόλο των 57 δεξαμενόπλοιων της εταιρίας το 2020.

Ο στόλος της Thenamaris, υπολογίζεται σήμερα σε αξία άνω των 2 δισ. δολαρίων, συν καινούργια πλοία, αποκτημένα το 2015, να αξίζουν 907 εκατ. δολάρια επιπλέον. Παράλληλα, βρίσκονται υπό κατασκευή έντεκα νέα πλοία της εταιρίας, συνολικής χωρητικότητας άνω του ενός εκατ. dwt, στα οποία περιλαμβάνονται δύο VLCCs (Very Large Crude Carriers), τρία δεξαμενόπλοια τύπου Suezmax, τέσσερα τύπου aframax για μεταφορά προϊόντων και δύο aframax για μεταφορά αργού. Ο Aνδρέας ο νεότερος, ή Κίκος είναι ο ξάδελφος των προηγουμένων και γιος του Αντρέα και της Αλεξάνδρας Μαρτίνου, που κινδύνευσε να πέσει θύμα απαγωγής το 2013 και έκανε όλη την οικογένεια να αυξήσει μέτρα ασφαλείας.

Ο Ανδρέας Μαρτίνος junior αποτελεί ένα από τα μέλη της νέας γενιάς των Ελλήνων εφοπλιστών. Πριν καλά τα 30 του έχτισε το όνομα του, με προσεκτικούς και εύστοχους χειρισμούς στη ναυτιλιακή εταιρεία του Minerva Marine Inc. Η δραματική απόπειρα απαγωγής του έγινε κοντά στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας στη Βούλα το μεσημέρι της 12ης Δεκεμβρίου του 2013 και ο ίδιος κατάφερε να ξεφύγει από τους επίδοξους απαγωγείς του.

«Εμείς οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι γεμάτοι συναισθήματα, με την πατρίδα μας να είναι δίπλα στη θάλασσα. Η θάλασσα έχει διαποτίσει τη ζωή μας. Είναι στο αίμα μας. Και το μαγευτικό είναι ότι το καταλαβαίνεις αυτό από την πρώτη στιγμή που θα πατήσεις στο κατάστρωμα ενός πλοίου. Το νιώθεις στην καρδιά σου ότι αυτή η δουλειά είναι για σένα. Σε αιχμαλωτίζει.

«Είναι μια σχέση που δεν τελειώνει ποτέ», έχει δηλώσει και πραγματικά δε χάνει ευκαιρία να βρεθεί στο υγρό στοιχείο επιδιδόμενος σε θαλάσσια σπορ, ή απλώς κάνοντας βόλτα κοντά της. Η πρώτη και καθοριστική του επαφή με τα πλοία έγινε σε ηλικία 15 ετών, όταν αποβιβάστηκε στο κατάστρωμα του πλοίου ολοκαίνουργου και ομορφοχτισμένου «Matilda», που ήταν το καμάρι της εταιρείας. Περιζήτητος εργένης για χρόνια μιας και είναι αθλητικός και ιδιαίτερα εμφανίσιμός, ράγισε καρδιές όταν παντρεύτηκε με την ωραία Μαρίνα Λιβανού.

Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine

Η βουλευτής Γεωργία Μαρτίνου

Η ξακουστή αποφυγή κάθε δημοσιότητας απ’ τους Μαρτίνους, φάνηκε να υποχωρεί στην περίπτωση της Γεωργίας, της κόρης του Θανάση, όπου στις τελευταίες εκλογές ήταν υποψήφια με τη Νέα Δημοκρατία και εξελέγη και μάλιστα με διαφορά χιλιάδων ψήφων από γνωστά στελέχη του κόμματος που ήταν υποψήφιοι στην ίδια περιφέρεια.

Τις πρώτες μέρες της θητείας της στην βουλή γινόταν λόγος για την πλουσιότερη εκπρόσωπο του Κοινοβουλίου, για να εντυπωσιάσει με την απλότητα και τη νεανικότητα της και να ακούει, σε λίγο διάστημα, πως «περισσότερο μοιάζει με Συριζαία, παρά με εφοπλίστρια».

Η Γεωργία, αν μη τι άλλο, με επίγνωση της ναυτιλίας, του σημαντικότερου οικονομικού τομέα της χωράς και την οικογενειακή της περιουσία, που δεν έχει ανάγκη για όποιο άλλο κέρδος απ την πολιτική, μπορεί να αποτελέσει μια σοβαρή φωνή για ουσιαστικά θέματα της ελληνικής ναυτοσύνης και οικονομίας.

Οι ομιλητές της εκδήλωσης.
Από αριστερά προς τα δεξιά: Θανάσης Μαρτίνος-Εφοπλιστής, Ειρήνη Σαρπ-αντιπρόεδρος του ΣτΕ, Ηλίας Κανέλλης -δημοσιογράφος/συντονιστής της εκδήλωσης, Χρήστος Χωμενίδης- πεζογράφος, Χαράλαμπος Μουτσόπουλος- Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και Ακαδημαϊκός

6 thoughts on “Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου | Η ΑΛΗΘΕΙΑ πίσω από τους πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές | Η ιστορία της οικογένειας Μαρτίνου

  1. Κάποια στιγμή 12 χρόνων ήμουν…μπήκα στο κτημα της με τα φυστίκια απο μια τρύπα στο συρματόπλεγμα!
    Γέμιζα μια σακούλα φυστικια!
    Ερχεται μια γλυκια γιαγιά με στρατιωτικά ρούχα και καραμπίνα και μου λέει…ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΕΙ;
    Εγω τρόμαξα…νομίζοντας οτι ηταν security!της λεω…μαζεύω λίγα φυστικια για να φάμε με την οικογενεια μου…
    Μην με τρομάζεις…η αφεντικινα σου εχει τόσες φυστικες…αυτη η σακουλιτσα δεν θα της λείψει!
    Γέλασε…και μου ειπε…
    ΕΛΑ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΩ!
    Παω με πολυ φόβο!!!
    Και με πάει στο εργοστάσιο που εχει μέσα στο κτήμα και μου γεμησε σακουλες με φυστικια και μου εδώσε να πάρω μαζι μου!
    Τότε ακούω έναν υπάλληλο…Γεια σας κυρια Μαρτίνου!
    Τρελάθηκα!
    Δεν το πίστευα οτι αυτη η γλυκια στρατιωτινα ηταν η γιαγιά Μαρτίνου!
    Άφησε ανοιχτή την τρύπα στο συρματόπλεγμα….και ειπε στους υπαλλήλους της οποτε θελω να μπαίνω και να παιρνω όσα φυστικια θελω!
    Αυτη ειναι μια γλυκια ανάμνηση απο την γλυκια γιαγιά Μαρτίνου!

  2. ΑΞΊΑ ΓΥΝΑΊΚΑ ΤΑΞΊΔΕΨΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΠΈΡΑΣΑ ΚΑΛΆ ΜΠΡΆΒΟ ΑΞΊΑ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ…..

  3. Κυρια Μαρτινου Καλημερα σας! Διαβασα για την ζωη σας κ τα λογια μου θα ειναι φτωχα σε αυτα που εχετε καταφερει.Εδω και χρονια εχω ακουσει για εσας κ συγκεκριμενα οτι βοηθατε οσους εχουν σημαντικη αναγκη.Ειμαι πατερας 2 παιδιων.Πρωην λιμενικος.Το αγορακι μου εχει σημαντικο προβλημα στην καρδια.Το νοσοκομειο Μητερα μου ζηταει 15.000 ευρω για να χειρουργηθει.Η μητερα των παιδιων αν προχωρησουμε στο χειρουργειο μονο αυτο το νοσοκομειο εμπιστευετε.Αυτη την στιγμη δεν ειναι αμεσο αλλα πιθανον σε λιγο καιρο θα ειναι.Ηθελα να σας παρακαλεσω αν μπορειτε να μας βοηθησετε?

  4. Καταπληκτική απλή μα τόσο σημαντική Κυρία Αθηνά Μαρτίνου καποτεεχαν απεργία τα ταξί εγώ είχα μια εταιρεία με φουσκωτά σκάφη στον Πειραιά την συναντήσαμε στην στροφή απέναντι από την καφετέρια Ήβη είχα ένα μικρό τσιμπακι ένα φιαταμιγκο δεν ηθελε κάτσει μπροστά που είχα ένα συνεργάτη έβαλα ένα φουσκωτόπακετ και έκατσε πίσω στην διαδρομή μας είπε ότι γνωρίζει πολύ καλά την θεία μου που είχε μαγαζί με υαλικαυκαι είδη δώρων γνωστό μαγαζιΤουλα δίπλα από το ζαχαροπλαστείο του Ζαβολεα .που ήταν ένα καφέ .με το καλύτερο προφητερολ τέλος πάντων είπαμε πολλά την κυρία Νουνού την συναντησα μετά απο λίγα χρόνια χρόνια και μου έκανε μεγάλη εντύπωση πάλι με την απλότητα για το χιούμορ της και την ποιότητα της είναι ίσως η πιο σπουδαία Γυναίκα που έχω συναντήσει στην ζωή μου που είχε πάντοτε την φιλοσοφία ότι ότι και να μας συμβεί στην ζωή πρέπει να προσπαθούμε και εάν πέσουμε να βρούμε την δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθεια να ανέβουμε γιατί δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε. Εννοώ όταν οικονομικά φτάσουμε στον πάτο η ζωή μας θα έχει ενδιαφέρον και μόνο άνοδο να είναι πάντα καλά και να χαίρεται αυτή η αξία Γυναίκα τα καταπληκτικά παιδιά της τα εγγόνια της και της εύχομαι υγεία αγάπη ευτυχία πίστη καλοτυχία στην οικογένεια της και μακροζωία στην Αξιοθαύμαστη κυρία Μαρτίνου ΑΘΗΝΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *