Δυναμικά επανέρχεται στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων η Dryships του Γιώργου Οικονόμου, όπως υποδεικνύουν οι τελευταίες πληροφορίες από τα ναυλομεσιτικά γραφεία.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Στο νεότερο deal, η Seasure Shipbroking συνδέει τη ναυτιλιακή με την αγορά του bulk carrier, τύπου panamax “Orient Violet” (χωρητικότητας 77.100 dwt και κατασκευής 2015 στην Ιαπωνία), έναντι 30,5 εκατ. δολαρίων. Την ημέρα της πώλησης η VesselsValue αποτιμούσε το πλοίο στα 32,5 εκατ. δολάρια.
Πρόκειται για ένα τίμημα που συμβαδίζει πάντως με τα επίπεδα της αγοράς, καθώς ένα panamax πενταετίας πωλείται, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, έναντι 34,5 εκατ. δολαρίων.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του καλοκαιριού, ναυλομεσίτες είχαν αναφέρει ότι η εταιρεία του κ. Οικονόμου είχε αποκτήσει δύο μεγάλα bulk carriers, τύπου capesize (κατασκευής 2015), δαπανώντας περίπου 75 εκατ. δολάρια.
Αυτές οι τρεις φερόμενες συμφωνίες σηματοδοτούν την επιστροφή του πλοιοκτήτη στη second hand αγορά, μετά από αρκετούς μήνες.
Οι συναλλαγές για μεταχειρισμένα bulk carriers έχουν “εκτοξευτεί” το τρέχον έτος. Τα στοιχεία της VesselsValue δείχνουν ότι στο εννεάμηνο του 2021, είχαν “αλλάξει χέρια” 787 πλοία αυτού του τύπου, έναντι 12,9 δισ. δολαρίων. Τα αντίστοιχα νούμερα του 2020 είναι 370 πλοία για 4,4 δισ. δολάρια και του 2019 421 πλοία για 5,4 δισ. δολάρια.
Οι “Greeks” είναι οι δεύτεροι σε αγορές μεταχειρισμένων bulk carriers φέτος πίσω από τους Κινέζους. Η Allied συνδέει εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με 189 αγορές, συνολικού ύψους 3,2 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή πύλη Marine Information Services, ο όμιλος του κ. Οικονόμου διαχειρίζεται συνολικά 119 πλοία (51 bulk carriers, 50 tankers, 16 LNG carriers και δύο άλλα).
Η παραγγελία
Παρότι σε γενικές γραμμές οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν περιορίσει τις επενδύσεις σε ναυπηγήσεις πλοίων το τελευταίο διάστημα, δε λείπουν τα deals.
Στο report της ναυλομεσιτικής Golden Destiny, αναφέρεται ότι η Empire Chemical Tankers του Λεωνίδα Πολέμη παρήγγειλε 4+2 MR (medium range) tankers, χωρητικότητας 50.000 dwt έκαστο, σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.
Το κόστος για κάθε ένα από αυτά τα δεξαμενόπλοια φαίνεται πως ανήλθε στα 38,5 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται το 2023. Το τίμημα είναι σύμφωνο με τα επίπεδα της αγοράς για ένα νεότευκτο MR tanker.
Εάν ασκηθούν και οι options, η ναυτιλιακή θα τριπλασιάσει το στόλο της, ο οποίος, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, αποτελείται από τρία δεξαμενόπλοια.
Οι Έλληνες έχουν παραγγείλει φέτος, στο εννεάμηνο, γύρω στα 115 πλοία, με βάση την Golden Destiny. Τα περισσότερα εξ αυτών, τα 46, είναι δεξαμενόπλοια, τάση που οφείλεται στον κυρίαρχο ρόλο που διαδραματίζουν στον κλάδο, αλλά και στην αισιοδοξία τους για ανάκαμψη της ναυλαγοράς μέχρι το τέλος του έτους.