Πόσα πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος; | Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς

Πόσα πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος; | Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς
Πόσα πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος; | Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς

Στην ελληνική ναυτιλία αναφέρεται με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ), τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η  ελληνική ναυτοσύνη αποτελεί άλλωστε αναπόσπαστο θεμέλιο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία διαρκώς μεγεθύνεται και μαζί με αυτήν και οι ανάγκες της για στελεχιακό δυναμικό.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Όπως αναφέρει το ΝΕΕ ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει 3,3% τον τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή απαριθμεί 5.182 πλοία. Επιπλέον, με μέσο όρο ηλικίας τα 13,1 έτη, τα ελληνόκτητα πλοία είναι σύγχρονα και απαιτούν για τη λειτουργία τους ναυτικούς με υψηλή κατάρτιση.

Ναυτική εκπαίδευση

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την ποιότητα των «φερέλπιδων» αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού, το ΝΕΕ σημειώνει πως τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ενδεικτικά, όπως τονίζεται στην ανάρτηση, σύμφωνα με έρευνα το 84% των πρωτοετών σπουδαστριών και σπουδαστών εισήχθησαν σε Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού με μέσο όρο μεγαλύτερο του 16/20.

«Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος υποστηρίζει διαρκώς τις προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και την προσέλκυση περισσότερων νέων στα επαγγέλματα της θάλασσας. Έχει αποδειχτεί διαχρονικά ότι η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο δια της εκπαίδευσης συνεισφέρει τόσο στην ασφάλεια εν πλω, όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνεται.

Πόσα πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος; | Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς

Ελληνόκτητος στόλος: Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς

Η ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα με επιπλέον υποδομές και με την εισαγωγή περισσότερων νέων σπουδαστών, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος διαρκώς μεγαλώνει και υπάρχει έλλειψη ελλήνων ναυτικών, επισημάνθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, με θέμα η «Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση. Η επόμενη μέρα» στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Οπως τονίσθηκε, η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται 3.500 νέους ναυτικούς τον χρόνο για τα επόμενα 20 χρόνια για να καλυφθούν οι ανάγκες.

Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει περίπου 7% τον τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή απαριθμεί 5.300 πλοία, ενώ το 25% του παγκόσμιου στόλου είναι πολύ νέος με μέσο όρο ηλικίας τα 11 χρόνια, αναφέρθηκε στην εκδήλωση.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας Μανώλης Κουτουλάκης, και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου  Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, επεσήμαναν ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας έχει δύο πυλώνες.

Οι δύο πυλώνες

Ο ένας έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη της ελληνικής σημαίας και το κομμάτι της ελληνικής πλοιοκτησίας που ελέγχει περισσότερα από 5.000 ελληνόκτητα πλοία παγκοσμίως και ο δεύτερος με τους ανθρώπους της ναυτιλίας μέσα και έξω από το καράβι.

Οπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, ο έλληνας ναυτικός αναγνωρίζεται διεθνώς όχι μόνο για τη ναυτοσύνη του αλλά και την κατάρτισή του, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει θέσει έναν πολύ σημαντικό βηματισμό με την υποστήριξη των υπηρεσιών της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ αξιοποιεί στο έπακρο τους ευρωπαϊκούς πόρους καθώς η επένδυση στους ανθρώπους περνάει και στην επένδυση του επιπέδου του περιβάλλοντος και των εξοπλισμών.

Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει επενδύσει ευρωπαϊκούς πόρους από το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο, με τη στήριξη της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ, περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμούς στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ενώ υποστηρίζει την πρακτική άσκηση των σπουδαστών για το Α και Β εκπαιδευτικό ταξίδι που είναι πολύ σημαντικό για την απόκτηση εμπειρίας.

Πόσα πλοία αριθμεί ο ελληνόκτητος στόλος; | Ανάγκη για 3.500 ναυτικούς

Επενδύσεις 200 εκατ.

Για την επόμενη προγραμματική περίοδο έχουν δρομολογηθεί περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε συνεργασία με τη διεύθυνση εκπαίδευσης ναυτικών και την επιτελική δομή ΕΣΠΑ να υλοποιήσει για τους σπουδαστές της ναυτικής εκπαίδευσης προγράμματα στήριξης σίτισης, στέγασης και άλλων κινήτρων που θα βοηθήσουν και παιδιά που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα με κάποια άλλα να σπουδάσουν και να μην είναι αντικίνητρο το οικονομικό ή το εισοδηματικό επίπεδο.

Στην εκδήλωση τονίσθηκε ακόμη η ανάγκη δημιουργίας περισσότερων υποδομών στη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα για την εισαγωγή περισσότερων σπουδαστών.

Από τις 43 ψηφιακές δράσεις που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι 11 αφορούν το σύστημα Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Επίσης στην εκδήλωση προαναγγέλθηκε η δημιουργία πλατφόρμας που θα αποτελεί το ηλεκτρονικό μητρώο εκπαιδευτικών και στο οποίο θα ενταχθούν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και τα προσόντα σε όσους θέλουν να υπηρετήσουν σε αυτή.

Σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ευγενίδου προχωρά η υλοποίηση της δράσης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης, που αποτελεί μία βασική απαίτηση που έχει τεθεί από τον ΕΜΣΑ (Ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα).

Τέλος, να σημειωθεί ότι η δημόσια ναυτική εκπαίδευση αυτή τη στιγμή υπηρετείται από 14 σχολές πλοιάρχων και μηχανικών σε 11 ακαδημίες εμπορικού ναυτικού (10 σχολές πλοιάρχων και 4 σχολές μηχανικών), πέντε κέντρα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης και δύο σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων που επίσης παρέχουν μετεκπαίδευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *