Gowind – Belh@rra | Πώς συνδυάζονται | Κόστος 1,6 δις ευρώ με FOS και όπλα, άδεια κατασκευής στην Ελλάδα

gowind

Η αγορά 3+1 γαλλικών φρεγατών Belh@rra αλλάζει το παιχνίδι στην Ανατολική Μεσόγειο. Έχουμε αναφερθεί στις δυνατότητες των Belh@rra, στους αισθητήρες και στα όπλα που μπορούν να φέρουν. Αν και στην υπογραφή των συμφωνιών στο Παρίσι δεν αναφέρθηκε η απόκτηση τριών κορβετών Gowind, αναμένεται ότι αυτή θα ακολουθήσει, όταν ολοκληρωθεί η σχετική διαπραγμάτευση.

Η αγορά των 4 (3+1) ελαφριών φρεγατών Gowind 2900 θα είναι όπως φαίνεται το ελληνικό Colpo Grosso για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Οι Gowind μαζί με της Belh@arra δεν μας κάνουν νέα πλοία…. ισοδυναμούν με νέο πολεμικό ναυτικό.

Ο συνδυασμός έγινε έξυπνα. Οι Belh@rra μειώθηκαν κατά μία, οι κορβέτες έγιναν πλήρεις σε οπλισμό “ελαφρές φρεγάτες”, και το όλο πακέτο “έκλεισε” στα 4,6 δις ευρώ. 2,9 δις ευρώ οι 3 Belh@rra (που είναι τώρα αυτοί που “χτυπιόντουσαν” που δεν πήραμε πέρσι 2 μόνο πλοία με 3,4 δις), και 1,6 δις οι 4 Gowind. Στο συνολικό πακέτο περιλαμβάνονται τα όπλα (με συντελεστή μεγαλύτερο του 1), Follow On Support για αρκετά χρόνια, εκπαίδευση, υποδομές κοκ.

Η οικογένεια Gowind

Η οικογένεια Gowind περιλαμβάνει σκάφη μήκους από 85 έως 111 μέτρα και εκτόπισμα από 1.000 μέχρι 3.100 τόνους. Όλες οι κορβέτες Gowind μπορούν να αναπτύξουν μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), μη επανδρωμένα οχήματα επιφανείας (USV) και μη επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα (UUV). Στο κατάστρωμα υπάρχει υπόστεγο για ελικόπτερο μέχρι 10 τόνων ή drones. Οι κορβέτες έχουν αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης και θήρευσης υποβρυχίων. Το γεγονός, μάλιστα, ότι διαθέτουν ελικόπτερο επεκτείνει τις ανθυποβρυχιακές αυτές ικανότητες.

Το οπλικό σύστημα της πλατφόρμας αποτελείται από ένα πολυλειτουργικό ραντάρ και βλήματα εδάφους-αέρος VL MICA-M με βεληνεκές 20χλμ. Είναι οπλισμένο με αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet. Το σύστημα πρόωσης είναι  Combined Diesel and Diesel (CODAD) και περιλαμβάνει υδροστροβίλους για βελτιωμένη ευελιξία σε ρηχά νερά και επιδόσεις υψηλής ταχύτητας. Ένας κεντρικός ιστός φέρει το ραντάρ και άλλους αισθητήρες επιτρέποντας έτσι κατόπτευση 360 μοιρών χωρίς νεκρά σημεία. Η Naval Group προσφέρει δύο παραλλαγές της κλάσης: Gowind 1000 και Gowind 2500 ενώ η Μαλαισία με τη βοήθεια της Naval Group ανέπτυξε εγχώρια την Gowind 3100.

Οι διαφορές μεταξύ των Gowind 1000 και Gowind 2500 όσον αφορά τον οπλισμό είναι στον εκτοξευτή VL MICA-M με οχτώ κυψέλες και τέσσερις εκτοξευτές Exocet στην πρώτη και 16 κυψέλες VL MICA-M, οκτώ εκτοξευτές Exocet και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες στην δεύτερη. Επιπλέον οι Gowind 2500 φέρουν τα συστήματα ηλεκτρονικής υποστήριξης Vigile 200 Tactical R-ESM System, Altesse Naval C-ESM Sylena και σύστημα εκτόξευσης αντιμέτρων Sylena MK2 decoy launcher system. Οι προδιαγραφές μας κάνουν να πιστεύουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα στραφεί προς τις Gowind 2500 σαν μεγαλύτερη και πιο αξιοποιήσιμη πλατφόρμα.

Οι Gowind ενσωματώνουν όλες τις τεχνολογίες στελθ, τις οποίες έχει αναπτύξει Naval Group τις τελευταίες δεκαετίες. Η ενσωμάτωση όλων των αισθητήρων σε έναν ιστό με κεκλιμένες επιφάνειες βοηθά ιδιαίτερα σε αυτή τη φιλοσοφία, όπως και η έλλειψη κλασικών φουγάρων. Εν κατακλείδι θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι κορβέτες Gowind 2500 δεν είναι τίποτα λιγότερο από μικρές φρεγάτες.

Ανθυποβρυχιακή ασπίδα

Οι αυξημένες ανθυποβρυχιακές ικανότητες της Gowind σημαίνουν ότι θα αναλάβει την καταδίωξη των εχθρικών υποβρυχίων που θα επιδιώξουν να απειλήσουν τον στολίσκο, στον οποίο η κορβέτα είναι ενταγμένη. Κινούμενες υπό την κάλυψη της αντιαεροπορικής ασπίδας των Belh@rra και χρησιμοποιώντας τα φερόμενα σόναρ, θα σαρώνουν την περιοχή για πιθανές υποβρύχιες απειλές. Πολύτιμος βοηθός είναι το καινούργιο ελικόπτερο MH-60R Seahawk (αναμένεται να αγοραστούν και άλλα για να εξυπηρετηθούν τα νέα αποκτήματα του στόλου) που έχουν, όπως και τα ελικόπτερα των φρεγατών του στολίσκου.

Μια τέτοια ομάδα κρούσης μπορεί να φράξει την κάθοδο των τουρκικών πλοίων σε περίπτωση σύρραξης και να δημιουργήσει μια ζώνη άρνησης πρόσβασης των Τούρκων σε μεγάλα τμήματα της Ανατολικής Μεσογείου, παρέχοντας και ασπίδα προστασίας για πτήσεις από και προς το FIR Λευκωσίας. H απόσταση μεταξύ Ρόδου και Καστελλορίζου είναι σχεδόν 120 χλμ. Ένας στολίσκος υπό μια Belh@rra τοποθετημένος νότια και περισσότερο προς Μεγίστη θα μπορούσε να παράσχει κάλυψη από αέρος στο μικρό νησιωτικό σύμπλεγμα.

Η Ρόδος έχει δική αντιαεροπορική άμυνα έως και μεσαίου βεληνεκούς, επιτρέποντας μια αλληλοεπικάλυψη των αντιαεροπορικών δυνατοτήτων χερσαίων και θαλάσσιων στοιχείων. Μια τέτοια τοποθέτηση “κλείνει” τον κόλπο της Αττάλειας προς Δυσμάς. Η απόσταση μεταξύ Ρόδου και Κύπρου είναι σχεδόν 500 χλμ. Δύο τέτοιοι στολίσκοι τοποθετημένοι, ο ένας στην περιοχή 50 χλμ νοτιοανατολικά του Καστελλορίζου και ένας άλλος περίπου 100 χλμ ανατολικότερα, σε συνδυασμό με το σύστημα αεράμυνας της Κύπρου μπορούν να διασφαλίσουν ότι τίποτα δεν θα περάσει, από αέρος και θαλάσσης.

Η χρήση των δύο και όχι τριών Belh@rra λαμβάνει υπόψη ότι για οποιονδήποτε λόγο (επισκευών, ανεφοδιασμού, ή και απωλειών) το ένα από τα τρία πλοία δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμο, ή και αν είναι θα μπορεί να αποτελεί εφεδρεία για χρήση σε όποια περίπτωση κρίνουν οι ένοπλες δυνάμεις ότι χρειάζεται. Γι’ αυτό η βέλτιστη λύση είναι και η αγορά τέταρτου πλοίου, ώστε η φραγή να είναι ακόμα πιο σφιχτή. Σε αυτό το πλαίσιο οι κορβέτες Gowind, οι παλαιότερες φρεγάτες και τα υποβρύχια θα αναλάβουν τον εντοπισμό και την εξουδετέρωση των τουρκικών υποβρυχίων, που υπό τις παρούσες και τις μελλοντικές συνθήκες αποτελούν την μεγαλύτερη απειλή κατά του ελληνικού στόλου.

Κλείνει το παράθυρο για τον σουλτάνο

Οι νέες αγορές, με τη σταδιακή τους ενσωμάτωση στον ελληνικό Στόλο, θα ενισχύουν την αμυντική ικανότητα της χώρας, κλείνοντας παραλλήλως το παράθυρο ευκαιρίας που έχει σήμερα η Τουρκία για να προβάλει ναυτική ισχύ στην Ανατολική Μεσόγειο. Η “Γαλάζια Πατρίδα” ως στρατηγική και ως επιχειρησιακό δόγμα εκ των πραγμάτων θα ακυρωθεί στην πράξη όταν οι Belh@rra θα φθάσουν στην Ελλάδα, γράφει ο Ευθύμης Τσιλιόπουλος και συμφωνούμε απόλυτα.

Μέχρι τότε η ζυγαριά θα γέρνει υπέρ της Ελλάδος με την ένταξη στην Πολεμική Αεροπορία των Rafale, την αναβάθμιση των F-16 στην έκδοση Viper, την ένταξη των νέων ελικοπτέρων Seahawk, την παραχώρηση μεταχειρισμένων αλλά αξιόμαχων οπλικών από τις ΗΠΑ και τις άλλες αγορές και αναβαθμίσεις που ήδη άρχισαν να διαφαίνονται. Από την άλλη πλευρά, η απαξίωση των δυτικής προέλευσης τουρκικών οπλικών συστημάτων θα παγιώνει όλο και περισσότερο την ελληνική υπεροχή, παρά τις μεγάλες προόδους που ομολογουμένως έχει κάνει η τουρκική πολεμική βιομηχανία.

Το σημαντικό είναι ότι οι νέες αμυντικές προμήθειες, σε συνδυασμό με το σύμφωνο αμυντικής συνδρομής που υπεγράφη στο Παρίσι, περιορίζουν τα περιθώρια επιθετικής δράσης του Ερντογάν και αρχίζουν να περιορίζουν και τις στρατιωτικές επιλογές του, την ίδια στιγμή που η τουρκική οικονομία επιδεινώνεται. Αυτό ενδέχεται να ωθήσει τον σουλτάνο σε τυχοδιωκτικές κινήσεις, αλλά είναι σαφές ότι το τοπίο και σταδιακά και ο συσχετισμός δυνάμεων αλλάζουν σε βάρος της Τουρκίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *