Ευρωεκλογές 2024 | «Γκάζι» μέχρι τις κάλπες από τον Μητσοτάκη | Στο 10% – 12% οι αναποφάσιστοι

Ευρωεκλογές 2024 | «Γκάζι» μέχρι τις κάλπες από τον Μητσοτάκη | Στο 10% - 12% οι αναποφάσιστοι

Με ένα μπαράζ περιοδειών αλλά και συνεντεύξεων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει το διακύβευμα της επικείμενης αναμέτρησης με στόχο να πετύχει την μέγιστη δυνατή συσπείρωση. Στο Μαξίμου θέλουν καθαρή νίκη και στις ευρωεκλογές προκειμένου να έχουν μπροστά μία «ανέφελη» τριετία για να υλοποιήσουν το πρόγραμμα της Ν.Δ.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ο πήχης στο κυβερνών κόμμα επισήμως έχει μπει στο 33%, ποσοστό που είχε πάρει η Νέα Δημοκρατία και στις προηγούμενες ευρωεκλογές. Σε αυτή την περίπτωση το πιθανότερο είναι η Νέα Δημοκρατία να πάρει οκτώ έδρες (δηλαδή όσες και το 2019), ωστόσο  αυτό εξαρτάται και από το πόσα τελικά κόμματα θα μείνουν εκτός ευρωβουλής.

Πάντως στην  Πειραιώς εκτιμούν πως με ένα καλό σπριντ στην τελική ευθεία προς τις κάλπες μπορούν να πετύχουν ακόμα μεγαλύτερη συσπείρωση και να ξεπεράσουν το ποσοστό των προηγούμενων ευρωεκλογών. Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως «πάμε για τον μέγιστο, τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ευρωβουλευτών τον οποίο μπορούμε αν εκλέξουμε. Γιατί όχι στις 9 Ιουνίου να εκλέξουμε 9 ευρωβουλευτές; Αυτός θα ήταν και ο απώτερος στόχος τον οποίο θέτουμε».

Λίγο πριν τις κάλπες ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιδιώκει να αναδείξει κάθε πτυχή της κυβερνητικής πολιτικής και να απευθυνθεί σε ευρύτερα κοινά, επιλέγοντας  διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης:

  •  Επενδύει στις παραδοσιακές περιοδείες και σήμερα θα βρεθεί στο Άργος, ενώ θα ακολουθήσει το Σάββατο επίσκεψη στην Ήπειρο. Υπενθυμίζεται πως τις προηγούμενες μέρες είχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στην Μακεδονία,  όπου στις τελευταίες εθνικές εκλογές κόμματα που κινούνται στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας είχαν καταγράψει υψηλά ποσοστά.
  • Πυκνώνει τις συνεντεύξεις  σε διαφορετικού περιεχομένου εκπομπές, από καθαρά ενημερωτικές και δελτία ειδήσεων μέχρι ψυχαγωγικού χαρακτήρα, αλλά και ειδικού ενδιαφέροντος όπως τα αθλητικά μέσα. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να μιλήσει και σε ένα ακροατήριο που δεν διατηρεί στενούς δεσμούς με τα κόμματα και να αποφύγει το ενδεχόμενο μιας χαλαρής ψήφου
  • Αξιοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το Tik Tok  προκειμένου να κερδίσει το δύσκολο κοινό των 20ρηδων (που συνήθως έχουν και υψηλότερα ποσοστά αποχής).
  • Δίνει και στη Βουλή την μάχη και αύριο θα γίνει προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την ακρίβεια , καθώς η κυβέρνηση αποδέχθηκε σχετικό αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ. Και μπορεί η συζήτηση να αφορά την οικονομία, ωστόσο θεωρείται δεδομένο πως θα γίνει μια εφ/ολης της ύλης αντιπαράθεση στην τελευταία στροφή πριν τις ευρωεκλογές.

Από το Μαξίμου θέλουν να μιλήσουν σε διαφορετικά ακροατήρια και στο πλαίσιο αυτό επιλέγουν να ανοίξουν την βεντάλια των θεμάτων. Ειδικότερα δίνουν έμφαση στα εθνικά θέματα (που ενδιαφέρουν ιδιαιτέρως και ένα δεξιόστροφο ακροατήριο), στην οικονομία (με στόχο την σύσφιξη των σχέσεων με την μεσαία τάξη), στην επιτάχυνση μιας σειράς μεταρρυθμίσεων (που ενδιαφέρουν  το κεντρώο ακροατήριο). Παράλληλα  συνεχίζεται το «φλερτ» στο κοινό του «Μένουμε Ευρώπη»  με διαρκείς αναφορές στην ανάγκη να σταλεί στις ευρωεκλογές μήνυμα σταθερότητας και να μην υπάρξουν για τη χώρα νέες περιπέτειες

Τι δείχνουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

Στο τελευταίο «κύμα» των έξι δημοσκοπήσεων που είδαν το φως της δημοσκόπησης, το ποσοστό των αναποφάσιστων κινείται μεταξύ 10% και 12% σταθερά και χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις προηγούμενες μετρήσεις. Από αυτούς, το περίπου 10% δείχνει να προέρχεται από τη ΝΔ, το περίπου 18% από τον ΣΥΡΙΖΑ, το περίπυ 6% από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το περίπου 3% από το ΚΚΕ, το περίπου 4% από το ΜέΡΑ25. Ενδεικτικό της δυσκολίας που έχουν οι δημοσκόποι να ανιχνεύσουν τις προθέσεις της συγκεκριμένες κατηγορίες, είναι ότι στις προηγούμενες εκλογές, το 12,1%, είτε απείχε, είτε δεν είχε ψηφίσει, λόγω ηλικίας και το 17,2% δεν απάντησε ποτέ στο ερώτημα «τι ψηφίσατε».

Ο μεγαλύτερος προβληματισμός για όσους διενεργούν και αναλύουν δημοσκοπήσεις, είναι το ποσοστό της αποχής τη μέρα των ευρωεκλογών. Όλοι προεξοφλούν ότι θα είναι πολύ μεγάλη, πιθανότατα ιστορικών διαστάσεων και πιθανότατα θα ξεπεράσει το 50% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.

Το ερώτημα που είναι πολύ δύσκολο να απαντηθεί είναι από ποιους χώρους θα προέρχονται εκείνοι που θα επιλέξουν τη μέρα των εκλογών να πάνε παραλία ή να μείνουν σπίτι τους. Και αυτή η δυσκολία, κατά τους ειδικούς, καθιστά επισφαλείς τις προβλέψεις, αφού αν τα διλήμματα περί σταθερότητας και τα μηνύματα περί ασφάλειας δεν συγκινήσουν τους αποδέκτες, τότε οι κίνδυνοι για τις συνέπειες της χαλαρότητας και της διάθεσης διαμαρτυρίας αυξάνονται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *