Δραματικές Οικονομικές Εξελίξεις σε Γερμανία, Κορέα, Νιγηρία και Λιβύη.Ο COVID-19 επηρεάζει τα πάντα

οικονομ
Οι οικονομικές εξελίξεις δείχνουν πληγή σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου

Οι γερμανικές εξαγωγές παρουσιάστηκαν μειωμένες κατά 11,8% τον Μάρτιο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 1990, καθώς η κρίση του κορονοϊού επέφερε μειωμένη ζήτηση για αγαθά από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Σύμφωνα με το Federal Statistics Office, οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 5,1% τον Μάρτιο, με το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας να διαμορφώνεται στα 12,8 δισ. ευρώ έναντι 21,4 δισ. ευρώ τον Φεβρουάριο.

Αναλυτές και οικονομολόγοι ανέμεναν ότι οι γερμανικές εισαγωγές και εξαγωγές θα υποχωρούσαν κατά 4% και 5% αντίστοιχα, ενώ για το εμπορικό πλεόνασμα εκτιμούσαν ότι θα κινηθεί στα 18,9 δισ. ευρώ.

Η γερμανική κυβέρνηση εκτιμά ότι φέτος η οικονομία της χώρας, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές, θα βιώσει επιβράδυνση ύψους 6,3% ‒ η μεγαλύτερη ύφεση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Οικονομολόγοι αναμένουν ότι οποιαδήποτε οικονομική ανάκαμψη θα είναι αργή σε παγκόσμιο επίπεδο και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το κατά πόσο εμπορικοί εταίροι της Γερμανίας στην Ευρώπη αλλά και χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ θα εξέλθουν της κρίσης.

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας σε οικονομική σύγχυση

Την ώρα που η Γερμανία ψάχνει λύσεις η Export-Import Bank της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι τα ναυπηγεία της χώρας έλαβαν 72% λιγότερες παραγγελίες το α΄ τετράμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Πιο συγκεκριμένα, οι νέες παραγγελίες ανήλθαν το εν λόγω διάστημα στα 670.000 compensated gross tons (CGTs), με την αξία αυτών να ανέρχεται σε $5,49 δισ., αριθμός μειωμένος κατά 77% συγκρινόμενος με έναν χρόνο πριν.

Φέτος η πανδημική κρίση οδηγεί τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία σε μια κρίσιμη καμπή, ενώ τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία της χώρας αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, και μάλιστα το 2018 ναυπηγήθηκαν πλοία 7,7 εκατ. CGTs, ο μικρότερος αριθμός από το 2003.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Business Korea, προκειμένου τα εγχώρια ναυπηγεία να αποφύγουν τις απολύσεις εργαζομένων και την έλλειψη ρευστότητας, απαιτούνται επιπλέον παραγγελίες τουλάχιστον 5 εκατ. CGTs φέτος.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η νοτιοκορεατική κυβέρνηση ετοιμάζεται να παράσχει $2,5 εκατ. για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, με κύκλους της αγοράς να τονίζουν ότι απαιτείται μια πιο προληπτική προσέγγιση για την αντιμετώπιση της κρίσης τα επόμενα έτη.

Σε απόγνωση οι πετρελαϊκές εταιρείες της Νιγηρίας

Πάντως δεν είναι μόνο η Ευρώπη κι η Άπω Ανατολή που έχουν θέματα.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), στην τελευταία μηνιαία έκθεσή του, αναμένει ότι η κρίση από την πανδημία θα εξαλείψει το 2020 σχεδόν μία δεκαετία αύξησης της ζήτησης πετρελαίου.

Το μέγεθος της πετρελαϊκής κρίσης αψηφά τις προσπάθειες του OPEC+ και άλλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών, καθώς η μείωση της παραγωγής τίθεται σε ισχύ.

Οι εταιρείες παραγωγής πετρελαίου της Νιγηρίας έχουν εφαρμόσει ορισμένα μέτρα προκειμένου να μετριάσουν τον αντίκτυπο του σοκ. Αυτά περιλαμβάνουν μείωση του προσωπικού, αναθεώρηση προς τα κάτω των συμβάσεων με εταιρείες παροχής πετρελαίου, προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής και ούτω καθεξής.

Ωστόσο, αυτά τα μέτρα φαίνονται ανεπαρκή, καθώς, προκειμένου αυτές οι εταιρείες να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται, θα πρέπει η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου να βελτιωθεί, σε τιμές αργού τουλάχιστον $35/βαρέλι.

Ο εκπρόσωπος της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου της Νιγηρίας (NNPC), Kennie Obateru, σε συζητήσεις του με δημοσιογράφους πριν από λίγες ημέρες, αποκάλυψε ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο διακοπής της παραγωγής εάν η κατάσταση συνεχιστεί. Ο κ. Obateru ξεκαθάρισε ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν σε μια αγορά όπου δεν υπάρχει ζήτηση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις γεμάτες αποθήκες και τις τιμές κάτω από το κόστος παραγωγής, καθιστούν μη βιώσιμο για τις εταιρείες πετρελαίου το να συνεχίσουν να παράγουν.

Το CNBC ανέφερε ότι η Goldman Sachs, σε σημείωμά της προς τους επενδυτές, επεσήμανε ότι η αγορά αναμένεται να δοκιμάσει την παγκόσμια ικανότητα αποθήκευσης τις επόμενες εβδομάδες και πιθανότατα θα δημιουργήσει μεγαλύτερη μεταβλητότητα, με περισσότερες πιέσεις προς τα κάτω.

Επενδύσεις στο LPG για την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Λιβύης

Ας κλείσουμε με πληροφορίες για το πετρέλαιο. Όπως διαβάζουμε οι θυγατρικές της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Λιβύης (NOC) και η Repsol Consortium βρίσκονται στα τελικά στάδια μιας φιλόδοξης μελέτης για την ανάκτηση LPG στην περιοχή Sharara, με σκοπό τη διάθεσή του στους κατοίκους της Νότιας Λιβύης.

Η χρήση του φυσικού αερίου θα μειώσει τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα από το πετρελαϊκό πεδίο Sharara.

«Φυσικά, υπάρχουν σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα γι’ αυτό το έργο», δήλωσε ο πρόεδρος της NOC, Mustafa Sanalla. «Αλλά εξίσου σημαντικό είναι το ότι θα παρέχει προσιτό αέριο σε πολίτες του Νότου που υποφέρουν από τότε που άρχισαν οι συγκρούσεις.

»Η κατάσταση στον Νότο είναι απαράδεκτη. Οι συνεχιζόμενες μάχες και ταραχές μάς εμποδίζουν να στέλνουμε φορτία φυσικού αερίου από τον Βορρά, οπότε πρέπει να αναζητήσουμε μια πιο βιώσιμη λύση, που να ωφελεί τους ανθρώπους και το περιβάλλον».

Οι συνομιλίες βρίσκονται σε τελικό στάδιο. Η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει τον διαχωρισμό του υγραερίου από το αέριο καύσης με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου 18 μήνες.

ευχαριστούμε το Ναυτικά Χρονικά για τις πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *