Fatih Donmez: Έχουμε ήδη κάνει 7 γεωτρήσεις στην Αν.Μεσόγειο

Fatih Donmez: Έχουμε ήδη κάνει 7 γεωτρήσεις στην Αν.Μεσόγειο

Για ενδείξεις ύπαρξης φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο έκανε λόγο ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας, Fatih Donmez αναφερόμενος στις τουρκικές γεωτρήσεις γύρω από την Κύπρο, προσθέτοντας πως πρέπει να είναι βέβαιοι πριν προβούν σε σχετικές ανακοινώσεις.

“Καταγράφουμε ροές αερίου, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις. Είναι πολύ σημαντικό επίσης ότι θα έχει και συνέχεια. Μόλις βρεθεί φυσικό αέριο θα το ανακοινώσουμε, πρέπει να είμαστε βέβαιοι”, ανέφερε σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Anadolu.

Οι έρευνες πάντως μέχρις στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες, όπως είπε ο FatiH Donmez: «Και οι 7 γεωτρήσεις φυσικού αερίου που έχουν γίνει  μέχρι σήμερα από την Τουρκία στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν αποδειχθεί αντιοικονομικές».

Παρά την απουσία εμπορικών αποθεμάτων πάντως οι μέχρι τώρα έρευνες θα βοηθήσουν στις μελλοντικές γεωτρήσεις καθώς συγκεντρώνονται στοιχεία. Μάλιστα ο Fatih Donmez ανέφερε πως το Yavuz προχωρά σε 8η γεώτρηση χωρίς όμως να εισέλθει σε λεπτομέρειες.

Ανέφερε επίσης πως η TPAO (Turkish Petroleum Corporation), η Τουρκική εταιρεία πετρελαίου δηλαδή έχει εκπονήσει ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα γεωτρήσεων και στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Μαύρη Θάλασσα.

Μάλιστα ο Fatih Donmez φρόντισε να τονίσει πως “εμείς δεν εποφθαλμιούμε το έδαφος και τα δικαιώματα κανενός αλλά παρακαλώ να μην έχει κανείς βλέψεις για τα δικά μας δικαιώματα και το δίκιο. Έχουμε πει πως ακόμη και μια σταγόνα νερό – αν χρειαστεί – θα την προστατεύσουμε με τίμημα τη ζωή μας”.

Αυτή τη στιγμή το Yavuz βρίσκεται στο οικόπεδο 6 της κυπριακής ΑΟΖ, ενώ και στη Μαύρη Θάλασσα βρίσκεται τουρκικό σκάφος.

Η Τουρκία κι ο Fatih Donmez δεν έδωσαν καμία επιπλέον λεπτομέρεια, ωστόσο πιστεύεται πως έχουν ήδη τρυπήσει (χωρίς επιβεβαίωση) στα οικόπεδα 7 και 9 της κυπριακής ΑΟΖ και σε περιοχές που η Άγκυρα θεωρεί ότι ανήκουν στην ΑΟΖ των Κατεχομένων.

Ο Fatih Donmez για τα κοιτάσματα της Μαύρης Θάλασσας

Τέλος ειδικά για τα, όποια, κοιτάσματα στη Μαύρη Θάλασσα ο Fatih Donmez φρόντισε να τονίσει πως δεν υπάρχει σχέδιο συνεργασία της TPAO με διεθνείς εταιρείες.

Φρόντισε ωστόσο να υπογραμμίσει πως η έλλειψη τεχνολογίας της TPAO μπορεί στο μέλλον να οδηγήσει σε συνεργασίες. Τόνισε τέλος πως είναι αισιόδοξοι στην Άγκυρα και πιστεύουν πως μέχρι το 2023 θα μπορούν να έχουν εμπορική χρήση τα κοιτάσματα της Μαύρης Θάλασσας.

Ακολουθεί το πρωτότυπο αγγλικό κείμενο

All seven Turkish gas wells drilled in East Med to date uneconomic: minister

Istanbul — All seven of the gas wells drilled to date by Turkey in the East Mediterranean have proven to be uneconomic, Turkey’s energy minister Fatih Donmez said Sept. 23 in a TV interview.

Despite the absence of commercial reserves, Donmez said that all the wells drilled to date had provided important information on the geology of the area and that drilling of an eighth well by the drillship Yavuz was continuing.

He said upstream operator TPAO was operating according to a “long-term drilling program” in both the East Mediterranean and the Black Sea and that further wells would be drilled.

The Yavuz is currently located in Cyprus’ block 6, southwest of the island, while Turkey’s second drillship Yavuz continues to drill in the Black Sea where it made a 320 Bcm discovery last month at the Sakarya field.

There has been international condemnation of Turkey’s exploration offshore Cyprus, with the EU considering the possibility of imposing new sanctions against Ankara because of its drilling program there.

Turkey does not release details of drilling operations, but the Fatih is believed to have drilled at least two wells in marine areas claimed both by Cyprus and the Turkish Republic of North Cyprus — recognized only by Ankara.

The Yavuz is believed to have previously drilled in Cyprus’ Block 7 and Block 9.

Black Sea discovery

Donmez also said in the interview that Ankara had no plans for TPAO to take on an international partner to help develop the Sakarya gas field in the Black Sea.

However, he said Turkey recognized that TPAO was not able to fully develop the field by itself and that it planned to hold international tenders to outsource “services” for the field, suggesting that both well drilling and gas testing could be subject to tenders.

Donmez added that production from the field could be conducted using a floating platform due to the depth of water the field is located under.

Ankara believes both that first gas from the field can be delivered to customers by 2023, and that gas produced from the field can be “much more economic” than imported gas.

Pointing out that Turkey’s annual gas demand can vary between 45 and 50 Bcm depending on winter weather conditions, Donmez said that in addition to the cost, security of supply was also an important consideration for Ankara.

One thought on “Fatih Donmez: Έχουμε ήδη κάνει 7 γεωτρήσεις στην Αν.Μεσόγειο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *