Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 08:34 μμ
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!H Τουρκία έχει αποθρασυνθεί. Αυτό είναι γνωστό σε όλους. Πολύ συχνά διαβάζει κανείς στον τύπο για παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τα τουρκικά F-16.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε το ελληνικό παράδοξο να έχει η χώρα μας Εθνικό Εναέριο Χώρο στα 10 μίλια αλλά χωρικά ύδατα μόλις 6.
Υπερπτήση, παραβίαση… σε τροχιά σύγκρουσης
Οι Τούρκοι λοιπόν εκτός από τις απλές παραβιάσεις έχουν εσχάτως αναβαθμίσει την ποιότητα των παραβιάσεων τους με υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος. Στο παρελθόν μόνο παραβιάσεις έκαναν στο πλαίσιο της γενικότερης αμφισβήτησης των ελληνικών κεκτημένων, ωστόσο οι πτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος είναι αναβάθμιση της προκλητικότητας. Η υπερπτήση είναι αναβάθμιση.
Η τουρκική αεροπορία δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Μετά τις διώξεις των τούρκων πιλότων από το καθεστώς Ερντογάν (μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα) θα χρειαστούν άλλα 5 χρόνια (2025) για να φτάσει το προσωπικό στον αριθμό που είχε το 2016!
Επίσης το προσωπικό που έχει αυτή τη στιγμή είναι κατά βάση άπειρο (με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται για το ενδεχόμενο λάθος χειρισμού).
Οι Έλληνες Ίκαροι φυσικά όχι απλά στέκονται στο ύψος των περιστάσεων αλλά αντίθετα ‘διδάσκουν’ τους Τούρκους πιλότους κάθε μέρα, τι σημαίνει να είσαι πιλότος μαχητικού αεροσκάφους.
Σε γενικές γραμμές πάντως οι τουρκικές πτήσεις γίνονται σε μεγάλο ύψος και μόλις εμφανίζονται οι Έλληνες πιλότοι, οι Τούρκοι αποχωρούν. Σπανιότερες είναι οι περιπτώσεις που οι Τούρκοι πετούν σε μεσαία ύψη, και πρακτικά κάνουν επίδειξη σημαίας πάνω από ελληνικό έδαφος.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως οι Τούρκοι το 2014 είχαν καταρρίψει το ρωσικό Su-24 που είχε καταπέσει μάλιστα σε συριακό έδαφος. Ο Ρώσος πιλότος είχε σκοτωθεί και οι σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας είχαν παγώσει. Όλα αυτά για μία στιγμιαία παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου (από λάθος υπολογισμό). Οι Τούρκοι όμως το κατέρριψαν.
Ρωτούμε λοιπόν; Θα έπρεπε η Ελλάδα να καταρρίψει Τουρκικό αεροσκάφος που παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο;
Πριν απαντήσετε θα δώσουμε ορισμένα επιπλέον στοιχεία για να έχετε μία όσο το δυνατόν, πιο ολοκληρωμένη εικόνα.
Το σενάριο της κατάρριψης τουρκικού μαχητικού ήταν το έναυσμα της Επιχείρησης Βαριοπούλα (Balyoz Harekâtı), που θα οδηγούσε στην κατάληψη ελληνικού εθνικού εδάφους. Τουρκικά σχέδια μεν, υπαρκτά δε.
(Η «Επιχείρηση Βαριοπούλα» χρονολογείται από το 2003, πιστεύεται ότι περιλάμβανε σχέδια για την τοποθέτηση βομβών σε ιστορικά τεμένη, την πρόκληση έντασης με την Ελλάδα και την αποσταθεροποίηση της κυβέρνησης του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ώστε να επέμβει ο στρατός.
Το σχέδιο αρχικά αποκαλύφθηκε το 2010 με ντοκουμέντα που είχε δημοσιεύσει η τουρκική εφημερίδα Taraf. Στα ντοκουμέντα, αποκαλύπτονταν πως πολλοί αξιωματικοί του τουρκικού στρατού είχαν καταστρώσει σχέδιο συνωμοσίας εναντίον της κυβέρνησης Ερντογάν που είχε στόχο την άμεση ανατροπή του με βίαιο τρόπο. Τα ντοκουμέντα, αφορούσαν από μια άσκηση που είχε πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη και όλες οι λεπτομέρειες του σχεδίου είχαν καταγραφεί. Τα περισσότερα έγγραφα για το σχέδιο είχαν βρεθεί σε έφοδο της αστυνομίας στη βάση του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού του Γκιόλτζουκ.)
Μετά την αποτυχία του υπουργού Εσωτερικών Σοϊλού να διασπαστεί η άμυνα του Έβρου (τα πρόσφατα γεγονότα) βλέπουμε μία έντονη δραστηριότητα του υπουργού Άμυνας Ακάρ.
Ο Σοϊλού δρα περισσότερο ως υποτακτικός του Ερντογάν παρά ως πολιτικός και μάλλον γι αυτό το λόγο διατηρείται στη θέση του. Ωστόσο ο Ακάρ έχει αποδεδειγμένες ικανότητες. Ο Ακάρ γνωρίζει καλά το ελληνοτουρκικό παιγνίδι. Γνωρίζει γι αρχή τι σημαίνει υπερπτήση.
Για τους Τούρκους, το “δεν θέλω” σημαίνει “δεν τολμώ” και οι Έλληνες δεν θα καταρρίψουν τουρκικό μαχητικό, όχι γιατί δεν μπορούν, αλλά γιατί δεν θέλουν.
Την ίδια στιγμή όπως προείπαμε η τουρκική αεροπορία βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Σε περίπτωση σύγκρουσης οι αριθμοί και τα στρατιωτικά δεδομένα είναι υπέρ της Ελλάδας. Αυτό το ξέρουν και οι δύο χώρες.
Προβλήματα έχει και το τουρκικό ναυτικό και ο στρατός ξηράς αλλά εκεί πιο εύκολα τα καλύπτουν. Σε κάθε απάντηση που θα δώσετε πρέπει να συνυπολογίσετε την ευρύτερη σχέση των Ενόπλων Δυνάμεων. Όχι μόνο της αεροπορίας.
Ένα βασικό κομμάτι που γνωρίζουν οι Τούρκοι και το εκμεταλλεύονται είναι η θέληση για πόλεμο. Οι Τούρκοι πιστεύουν (το δείχνει και η προιστορία) πως η Ελλάδα δεν θα πάει για μια υπερπτήση σε πόλεμο. Η Ελλάδα δεν έχει την τουρκική ανεκτικότητα σε νεκρούς σε μάχες. Αν δεχτεί επίθεση, θα αμυνθεί με κάθε κόστος. Σίγουρα όμως δεν θα ξεκινούσε μία σύγκρουση.
Από την άλλη που βρίσκεται η κόκκινη γραμμή της χώρας; H Λέσβος, η Ρόδος, το Καστελόριζο είναι τόσο Ελλάδα όσο και η Αθήνα. Δεν μπορούμε να το ξεχνάμε αυτό.
Το Νόμιμο, το ηθικό, το λογικό, το απαραίτητο….
Τελικά εσείς τι πιστεύετε; Θα έπρεπε να καταρρίψουμε αεροσκάφος που παραβιάζει τον εναέριο χώρο της Ελλάδας; Θα έπρεπε να καταρρίψουμε αεροσκάφος που κάνει υπερπτήση πάνω από ελληνικό έδαφος;
ΣΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΕΡΠΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΧΘΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΙΛΟΤΩΝ. ΤΟΤΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΑΦΟΥΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΕΙ, ΤΟΤΕ ΚΑΤΑΡΙΨΗ, ΑΦΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΣΑΦΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.
ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΛΕΝΕ ΚΑΤΑΡΙΨΕ ΤΟ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ Η ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΧ ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ, ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ.
ΝΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΌΝΙΑ
ΝΑΙ
Σε μερικές περιπτώσεις ΝΑΙ μετά από προειδοποίηση και ενημέρωση των εταίρων στο ΝΑΤΟ ότι στις περιπτώσεις αυτές αυτοί είναι και οι υπεύθυνοι της εμπλοκής
Πρεπει οπωσδηποτε να καταριπτονται τα Τουρκικα ντρον και αεροπλανα μονο τοτε η Τουρκια θα σταματησει τις προκλησεις.