Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 09:11 μμ
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Για παραχώρηση στην Τουρκία του ναύσταθμου στην Αυλώνα, προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στο Ιόνιο από την Αλβανία κάνει λόγο σημερινό δημοσίευμα πολιτικής εφημερίδας.
Σε μια άκρως ανησυχητική αποκάλυψη -για την οποία ως συνήθως ελάχιστοι θα κινητοποιηθούν αναφέρει η εφημερίδα- προβαίνει σήμερα η “Εστία”: Παρασκηνιακώς και μεθοδευμένα, όπως γράφει, η Αλβανία του Έντι Ράμα παραχωρεί στον Ταγίπ Ερντογάν ναύσταθμο στον Αυλώνα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον τουρκικό στόλο να αποκτήσει πρόσβαση στο Ιόνιο!
Τι αναφέρει η Εστία
Η εφημερίδα αναλύει την στρατηγική περικυκλώσεως της Ελλάδας που επιχειρεί η Άγκυρα, αξιοποιώντας την επιρροή που διαθέτει στην κυβέρνηση των Τιρράνων, κάτι που εφόσον υλοποιηθεί θα επιτρέψει την δημιουργία ενός στρατηγικού προγεφυρώματος για τα τουρκικά πολεμικά πλοία. Αποτελεί, δε, “ειρωνεία” ο συγκεκριμένος τουρκικός σχεδιασμός εάν λάβει κανείς υπόψη του την πρόσφατη ρήση του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο οποίος στην προσπάθειά του να υποβαθμίσει τα γεγονότα στον Έβρο, είπε εν είδει χιούμορ πως “θα ανησυχήσει εάν η Τουρκία αμφισβητήσει τους Παξούς”, περιοχή με την οποία συνδέεται λόγω της κερκυραϊκής καταγωγής του.
Η υπόθεση δεν είναι νέα, ωστόσο η συνεργασία Αλβανίας-Τουρκίας ενεργοποιείται ξανά και επιταχύνεται. Όπως είχε γράψει η “Ελευθεροτυπία”, το 2010, η Άγκυρα είχε χρηματοδοτήσει έργα ανακατασκευής του ναυστάθμου του Αυλώνα και προ δεκαετίας και, μάλιστα, οι δύο χώρες είχαν προχωρήσει και σε κοινά ναυτικά γυμνάσια.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το τότε δημοσίευμα:
Μόλις τέσσερις μήνες μετά την ακύρωση από το Συνταγματικό Δικαστήριο των Τιράνων της ελληνο-αλβανικής συμφωνίας για την οριοθέτηση των μεταξύ τους θαλασσίων ζωνών, το αλβανικό Κοινοβούλιο ψήφισε ομόφωνα νομοσχέδιο που δίνει άδεια εισόδου και παραμονής σε λιμάνια της χώρας σε πέντε τουρκικά πολεμικά σκάφη.
Πέντε τουρκικά πολεμικά σκάφη θα πλεύσουν στην Αλβανία, στις 15 Ιουνίου.Αφορμή για την απόφαση αυτή έδωσε η διεξαγωγή κοινών ναυτικών ασκήσεων που θα διεξαχθούν από τις 15 έως τις 20 Ιουνίου, με τη συμμετοχή 1.125 πεζοναυτών που επιβαίνουν στα τουρκικά πλοία (τέσσερις φρεγάτες και ένα βοηθητικό σκάφος).
Η κίνηση εντάσσεται στη μακροχρόνια στενή αμυντική συνεργασία Τιράνων – Αγκυρας, η οποία χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν τούρκοι αξιωματικοί ανέλαβαν την αναδιοργάνωση του αλβανικού στρατού κατά τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα.
Η Τουρκία, στο πλαίσιο της άσκησης επιρροής στα Βαλκάνια, έχει επενδύσει στη σχέση αυτή και είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια έχει δωρίσει στην Αλβανία στρατιωτικό υλικό αξίας μεγαλύτερης των εκατό εκατομμυρίων δολαρίων.
Πριν από δύο μήνες ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός της βάσης υποβρυχίων στο Δυρράχιο με τη μισή χρηματοδότηση να είναι τουρκική, ενώ το ίδιο είχε γίνει πριν μερικά χρόνια με την ανακατασκευή του ναυστάθμου στον Αυλώνα.
Η ναυτική συνεργασία με την Αλβανία είναι ειδικού ενδιαφέροντος για την Τουρκία, καθώς της προσφέρει βάσεις ελλιμενισμού στην Αδριατική και μάλιστα σε απόσταση αναπνοής από τα στρατηγικής σημασίας στενά του Οτράντο.
Ιστορία της Εφημερίδας Εστία
Η Εστία (πολυτονικό: Ἑστία) είναι αθηναϊκή απογευματινή πολιτική, πολιτιστική και οικονομική εφημερίδα που εκδίδεται από το 1876. Εκατό χρόνια μετά, το 1995, είχε περίπου 3900 αναγνώστες. Αναφορικά με την πολιτική και τον πολιτισμό μπορεί να διαβαθμίζεται σαν συντηρητική εφημερίδα που επίσης δεν απορρίπτει τις εθνικές ιδέες. Ενίοτε προειδοποιεί για τους κινδύνους που υπάρχουν για την ελληνική γλώσσα (ξένες λέξεις, λατινικά γράμματα, κτλ.). Η Εστία χρησιμοποιεί μία μετριοπαθή μορφή της καθαρεύουσας. Είναι η μοναδική καθημερινή εφημερίδα που δεν ακολούθησε τη μεταρρύθμιση της ελληνικής ορθογραφίας που έγινε το 1982 και γι’ αυτό ακόμα χρησιμοποιεί το πολυτονικό σύστημα (χωρίς βαρείες). Επίσης, ήταν η τελευταία εφημερίδα η οποία τυπωνόταν με τη μέθοδο της λινοτυπίας, στα ιδιόκτητα πιεστήριά της, στην οδό Άνθιμου Γαζή, αρ. 7, έως το 1997.
Στις 16 Απριλίου 2015 ανακοινώθηκε η συμμετοχή της Α.Ε. Δημοκρατικός Τύπος (του Γιάννη Φιλιππάκη, που εκδίδει τις εφημερίδες Δημοκρατία και Espresso) στην έκδοση της Εστίας.[1]
Τις σελίδες της λάμπρυναν κορυφαίοι δημοσιογράφοι, επιστήμονες και λογοτέχνες:
Ανδρέας Ανδρεάδης, Μπάμπης Άννινος, Γιάννης Βλαχογιάννης, Πολύβιος Δημητρακόπουλος, Γεώργιος Δροσίνης, Νικόλαος Επισκοπόπουλος, Ανδρέας Καρκαβίτσας, Ιωάννης Κονδυλάκης, Σπυρίδων Λάμπρος, Νικηφόρος Λύτρας, Μιλτιάδης Μαλακάσης, Γεράσιμος Μαρκοράς, Τίμος Μωραϊτίνης, Γρηγόριος Ξενόπουλος, Κωστής Παλαμάς, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Ζαχαρίας Παπαντωνίου, Καλλιρρόη Παρρέν, Ιωάννης Πολέμης, Εμμανουήλ Ροΐδης, Γεώργιος Ροϊλός, Ιωάννης Σβορώνος, Γεώργιος Σουρής, Νικόλαος Σπανδωνής, Δημήτριος Ταγκόπουλος, Γεώργιος Τσοκόπουλος, Κώστας Χατζόπουλος, Κωνσταντίνος Χρηστομάνος, Νικόλαος Πολίτης, Κ. Καλλέργης, Βίκτωρ Δουσμάνης, Στέφανος Γρανίτσας, Ιωάννης Δαμβέργης, Δημήτριος Καμπούρογλου κ.ά.
Τη στήλη του χρονογραφήματος κράτησε για χρόνια ο Παύλος Νιρβάνας και μετά το θάνατό του ο Σπύρος Μελάς και ο Νικόλαος Πετμεζάς – Λαύρας. Αρθρογράφος της διετέλεσε ο Τιμολέων Φιλήμων και μετά για πολλά χρόνια ο Εμμανουήλ Ρέπουλης. Σχολιογράφος αλλά και αρθρογράφος της εφημερίδας για περίπου 35 χρόνια υπήρξε ο δημοσιογράφος και φιλόλογος Κωνσταντίνος Σ. Φίλιππας.
Σήμερα αρθρογραφούν ο Τηλέμαχος Μαράτος, η Αλεξάνδρα Στεφανοπούλου, ο Ζάχος Χατζηφωτίου, ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος κ.ά.
Ευτυχως που υπαρχει ακομη η Εστια