ΕΛΒΟ: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»; 13 Ιουλίου ο διαγωνισμός

ελβο
ΕΛΒΟ: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»;

Ένα ακόμη πολύ δυνατό όνομα από το χώρο του αυτοκινήτου αλλά και των βαρέων οχημάτων αναμένεται να συμμετέχει στη διεκδίκηση απόκτησης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Ο λόγος για την εισηγμένη Π. Πετρόπουλος, η οποία φέρεται ότι έχει συμφωνήσει με τον όμιλο Κουϊμτζή ώστε να διεκδικήσουν από κοινού την ελληνική βιομηχανία.

Ο όμιλος Κουϊμτζή συμμετέχει ήδη στον διαγωνισμό μαζί με αμερικάνικες εταιρείες αμυντικών συστημάτων και όπως φαίνεται η εν λόγω κοινοπραξία ενισχύεται περαιτέρω από την παρουσία του ομίλου Π. Πετρόπουλος.

Η εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε το 1936 από τον Θανάση Κουϊμτζή ο οποίος ήταν διανομέας θεριζοαλωνιστικών μηχανημάτων ενώ σήμερα ο όμιλος έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο προμηθευτή μηχανολογικών εξαρτημάτων με εγκαταστάσεις σε Ελλάδα (Σίνδος), Γερμανία (Κολωνία) και Ρωσία (Μόσχα).

Ο όμιλος περιλαμβάνει την Alpha Parts που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και στην κατασκευή εξαρτημάτων γεωργικών μηχανημάτων, παρέχοντας αξιόπιστες λύσεις aftermarket, την Industry Motion η οποία αποτελεί τον τομέα διανομής του Ομίλου Kouimtzis παρέχοντας λύσεις υψηλής ποιότητας με εξαρτήματα μηχανικών εφαρμογών και μετάδοσης κίνησης και την Alpha Systems η οποία δραστηριοποιείται στην έρευνα και ανάπτυξη αλλά και στην κατασκευή, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις.

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη και κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, μπαταρίες, λιπαντικά και ελαστικά. Η εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της.

Την τελευταία 12ετία ο όμιλος Π. Πετρόπουλος ανέλαβε την αντιπροσωπεία των μηχανημάτων Kubota, των ελαστικών Cooper, Interstate και Avon Tires, τα αυτοκίνητα Jaguar και Land Rover, τις εξωλέμβιες μηχανές Tohatsu και τα αγροτικά μηχανήματα Landini. Επίσης ο όμιλος ανέλαβε και την αντιπροσώπευση των επαγγελματικών οχημάτων Isuzu στην Βουλγαρία και την αντιπροσωπεία του Can-Am Spyder roadster της Bombardier. Παράλληλα ο όμιλος εξαγόρασε από την Shell Ελλάς Α.Ε της δραστηριότητας πωλήσεων και εμπορίας λιπαντικών αυτοκινήτου, ναυτιλίας, αεροπορίας και βιομηχανίας. Η Εταιρία θα παρέχει υπηρεσίες παράδοσης λιπαντικών στους διεθνείς πελάτες ναυτιλίας της Shell Marine Products (SMP).

Οι υπόλοιποι «μνηστήρες»

Πέραν των δύο ελληνικών ομίλων ακόμη μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται να συμμετέχει σε κάποιο από τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, και πρώτο αποκάλυψε το Newsauto.gr, τα οποία θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως περιλαμβάνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW), την Ισραηλινή Plasan, την Paramount Group εκ Νοτίου Αφρικής.

Τον Ιούλιο ο διαγωνισμός για την ΕΛΒΟ

Την Δευτέρα 13 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί τελικά (εκτός απροόπτου) η διαδικασία για την πώληση της ΕΛΒΟ, που ήδη έχει αναβληθεί δύο φορές.

Πριν από μερικές λίγες ημέρες είχε γίνει γνωστό από τον εκκαθαριστή της εταιρείας ότι ο διαγωνισμός (τυπικά πρόκειται για πλειστηριασμό) θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Ο λόγος ήταν η απαγόρευση (μέχρι τις 31 Ιουλίου) των πλειστηριασμών, στο πλαίσιο των οικονομικών μέτρων για τον κορωνοϊό, ενώ τον Αύγουστο τα Δικαστήρια παραμένουν κλειστά.

Επειδή πρόκειται όμως για ειδική περίπτωση και όχι για τυπικό πλειστηριασμό (στον οποίο κάποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο χάνει περιουσιακό στοιχείο, το οποίο ενδεχομένως θα μπορούσε να διασώσει) η διαδικασία θα προχωρήσει πιο σύντομα. Επιπλέον η πιθανή αναβολή για τον Σεπτέμβριο δημιούργησε δυσαρέσκειες ανάμεσα σε υποψηφίους, που ήθελαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία, με αποτέλεσμα αυτή να επισπευσθεί.

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014. Μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς τα τελευταία χρόνια παραμένει «πρόβλημα» για τη βιομηχανία της Β. Ελλάδος, αλλά και για το δημόσιο, το οποίο εναποθέτει, πλέον, τις ελπίδες του στον νέο διαγωνισμό.

Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.), σημαντικό εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», καθώς και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες. Μάλιστα, βάσει των όρων της εκκαθάρισης, το δημόσιο μπορεί να κρατήσει ποσοστό 21% έναντι της πιστοποιημένης γραμμής κατασκευής των αρμάτων Λέοπαρντ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στη δεκαετία του 2000.

One thought on “ΕΛΒΟ: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»; 13 Ιουλίου ο διαγωνισμός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *