Ένα ακόμα βήμα έγινε για την υλοποίηση μιας επένδυσης που θα συντελέσει στην αναμόρφωση της Αθηναϊκής Ριβιέρα, καθώς πρόσφατα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσιοποίησε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της Μαρίνας Αγίου Κοσμά στο παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Στο παραλιακό αυτό τμήμα του Ελληνικού, με θαλάσσια έκταση 528 στρεμμάτων και χερσαία περίπου 32 στρεμμάτων, αναμένεται να ελλιμενίζονται πάνω από 300 σκάφη αναψυχής ή mega yachts, με μήκος έως 80 μέτρα. Η επένδυση αυτή, άνω των 25 εκατ. ευρώ, αποτελεί έργο της πρώτης φάσης ανάπτυξης για την Lamda Development, ενώ οι προκαταρκτικές εργασίες έχουν ξεκινήσει.
Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά αποσκοπεί στην ανάδειξη του παράκτιου μετώπου του Μητροπολιτικού Πόλου του Ελληνικού, με την προσέλκυση και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου θαλάσσιου τουρισμού στα πλαίσια μίας βιώσιμης ανάπτυξης.
Βασικός στόχος της ανάπτυξης της μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη, έτσι ώστε η μαρίνα να ανταποκριθεί στις τάσεις της αγοράς για περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού όλο και μεγαλύτερου μεγέθους σκαφών σε σύγχρονες υποδομές.
Σε επιλεγμένες θέσεις των ελεύθερων χώρων των τομέων της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, θα διαμορφωθούν χώροι πρασίνου (όπως παρτέρια χαμηλού πράσινου, κλπ.), ώστε να βελτιωθεί η αισθητική του χώρου και να εξασφαλισθεί η επιτυχής ένταξη του έργου στο ευρύτερο περιβάλλον.
Μεταξύ άλλων, γενικότερα προβλέπονται χρήσεις και χώροι, όχι μόνο υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και καταστήματα παροχής υπηρεσιών, εστίασης, πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώροι πρασίνου, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών (για την τοποθέτηση των παροχών στα σκάφη, για τον ανεφοδιασμό τους και την άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά) κ.α.
Με την προβλεπόμενη αναδιάταξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, διακρίνονται σε αυτή δυο τομείς χρήσεων και λειτουργιών με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς δόμησης.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 900 τ.μ. και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης και γραφεία, πύργο ελέγχου, μικρό κατάστημα, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων κλπ.).
Με το τρόπο αυτό ικανοποιούνται οι ανάγκες της μαρίνας σε κτιριακές υποδομές χωροθετημένες πλησίον των θέσεων ελλιμενισμού και ταυτόχρονα δεν θίγεται η πολεοδομική οργάνωση, ούτε ουσιαστικά επηρεάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη της «Γειτονιάς Μαρίνας Αγίου Κοσμά» και συνολικά του παραλιακού μετώπου.
Η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου.
Μαρίνα Βουλιαγμένης: Και οι Rolex – Zegna δημιουργούν σημεία πώλησης
Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τη νέα τουριστική σαιζόν στη Μαρίνα Βουλιαγμένης. (ΠΗΓΗ)
Σταδιακά θα ξεκινήσουν να τοποθετούνται στην Astir Marina της Βουλιαγμένης οι μεγάλοι οίκοι που έχουν μισθώσει εμπορικά καταστήματα στη νέα ανάπτυξη που ολοκληρώθηκε κατασκευαστικά στη διάρκεια του 2023. Στόχος του Αστέρα Βουλιαγμένης είναι να δημιουργήσει έναν προορισμό πολυτέλειας για τα σκάφη που ελλιμενίζονται στη Μαρίνα καθώς και για τους επισκέπτες που προσέρχονται σε αυτήν. Εκτός από τον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy με τις μάρκες Louis Vuitton, Loro Piana και Dior και τον όμιλο Kering που διακινεί τα εμπορικά σήματα Gucci, Bottega Veneta και Yves Saint Laurent και άλλες γνωστές μάρκες παγκοσμίου βεληνεκούς έχουν συμφωνήσει με τη διοίκηση του Αστέρα Βουλιαγμένης για την δημιουργία εμπορικών καταστημάτων στις εγκαταστάσεις της Μαρίνας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες (ΠΗΓΗ) η Zegna και η Rolex είναι δύο ακόμα οίκοι που θα δημιουργήσουν καταστήματα στο συγκεκριμένο σημείο, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις και με μεγάλο οίκο λιανικής, η προέλευση του οποίου εντοπίζεται στην Αυστραλία.
Ηπειρώτισσα
Το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων θα ξεκινήσει από τα μέσα Απριλίου, λίγο πριν από το Πάσχα και θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου. Εκτός από τους προαναφερόμενους διεθνείς οίκους στην Astir Marina θα αναπτύξουν δραστηριότητα και ελληνικές επιχειρήσεις όπως είναι η εταιρεία προϊόντων delicatessen της Βάρης “Ηπειρώτισσα”, η οποία πρόσφατα δημιούργησε κατάστημα με καφέ και σνακ, εντός του golden hall. Η “Ηπειρώτισσα” κατά τις πληροφορίες θα αναλάβει την τροφοδοσία των σκαφών που ελλιμενίζονται στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η τροφοδοσία στην προκειμένη περίπτωση θα πραγματοποιείται με ιδιωτικά βαν της επιχείρησης από το κατάστημα της Βάρης. Επιπλέον, πρόκειται να δημιουργηθεί κατάστημα οπτικών της αλυσίδας “Panaidis”, μεσιτικό γραφείο της εταιρείας Revithis Real Estate αλλά και εγκαταστάσεις της εταιρείας Sanlorenzo, η οποία δραστηριοποιείται στην διάθεση πολυτελών σκαφών αναψυχής.
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2023 ξεκίνησε να λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της Μαρίνας και η Cova Pasticceria Cova, που επίσης ανήκει στον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy και αποτελεί μία από τις παλαιότερες επιχειρήσεις εστίασης στην Ιταλία. Το συγκεκριμένο brand δημιουργήθηκε το 1817 στο Μιλάνο και στο κατάστημα της Βουλιαγμένης διατίθενται εκτός από καφέ και κρουασάν, τάρτες ή πάστες και επιλογές γεύματος και fine dining με επιρροές από την ιταλική κουζίνα.
Σύμβαση παραχώρησης για 40 χρόνια με την ΕΤΑΔ – Στα 43 εκατ. το τίμημα
Η νέα Μαρίνα της Βουλιαγμένης διαθέτει συνολικά 59 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, εμπορικά καταστήματα διάσημων οίκων, καθώς και έναν παράκτιο περίπατο με επιπλέον χώρους πρασίνου. Tα ανεπίσημα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο του 2023 όταν “έδεσε” το πρώτο σκάφος στην εγκατάσταση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατηγορία των superyachts.
Θα θυμίσουμε ότι η εταιρεία ειδικού σκοπού Μαρίνα Βουλιαγμένης Μονοπρόσωπη ΑΞΕ που διαχειρίζεται την Astir Marina, έχει συσταθεί το 2012 από την Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης, η οποία διαχειρίζεται τις γνωστές ξενοδοχειακές μονάδες και την παραλία του Αστέρα. Η εν λόγω εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας με την ΕΤΑΔ για 40 χρόνια με συνολικό μίσθωμα για όλο το χρονικό διάστημα της σύμβασης, το οποίο ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ. (ΠΗΓΗ)
Θυμίζουμε ότι η η κατασκευή της Μαρίνας – το έργο ανέλαβε η κατασκευαστική ΤΕΚΑΛ – πέρασε το προηγούμενο διάστημα από αρκετές περιπέτειες με προσφυγές ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα, την Κοινή Υπουργική Απόφαση και τις οικοδομικές άδειες για την μελέτη ανακατασκευή της έκτασης. Οι προσφεύγοντες ανέπτυξαν επιχειρηματολογία που αφορούσε στους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή της Μαρίνας. Ωστόσο οι ακροάσεις των αιτήσεων ακύρωσης και προσωρινής ανάκλησης απορρίφθηκαν με σχετική απόφαση. Στη συνέχεια υποβλήθηκε πρόσφατη αίτηση ακύρωσης, ωστόσο κατά την ακροαματική διαδικασία παραιτήθηκε από την υπόθεση ο ένας αντίδικος και ο δεύτερος δεν εμφανίστηκε και εν γένει οι συγκεκριμένες προσφυγές δεν στάθηκαν εκ του αποτελέσματος ικανές να ανακόψουν την πορεία του έργου.
Σε ό,τι αφορά το κόστος κατασκευής, ο αρχικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε λόγω των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων κατά περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ. Στο τέλος του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας ήταν στα 56,1 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα πρώτα έσοδα από μισθώσεις και ελλιμενισμό σκαφών αναμένεται ότι θα αποτυπωθούν στις οικονομικές καταστάσεις του 2023 όταν αυτές θα δημοσιευθούν καθότι στη διάρκεια της ανακατασκευής, η Μαρίνα παρέμεινε ανενεργή.