Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της ναυτιλίας για τον αριθμό των νέων ανθρώπων που θα εισέλθουν στον κλάδο και θα στελεχώσουν τα πλοία και τα γραφεία των εταιρειών.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!“Μακροπρόθεσμα είναι αρκετά πιθανό όλο και λιγότεροι νέοι να εξετάσουν την προοπτική μίας καριέρας στη θάλασσα” επισημαίνει στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας.
“Μία πλειάδα εκπροσώπων της βιομηχανίας έχει, με την πάροδο των ετών, περιθωριοποιήσει τους ναυτικούς, γεγονός που επηρέασε τις συνθήκες διαβίωσής τους και κατέστησε μη δελεαστική την προοπτική απασχόλησης στην εμπορική ναυτιλία” προσθέτει.
“Δυσκολευόμαστε πολύ να βρούμε ειδικευμένους και άρτια εκπαιδευμένους ναυτικούς για να επανδρώσουν τα πλοία μας” επεσήμανε, στο περιθώριο του πρόσφατου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας, ο επικεφαλής της V. Ships Greece, Κώστας Κόντες.
Η εν λόγω ναυτιλιακή είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης (third party management) με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα, όπου και ελέγχει στόλο 69 πλοίων.
“Παλιά υπήρχε ο Έλληνας καπετάνιος, ο οποίος διέγραφε την πορεία του στο πλοίο και στη συνέχεια μετέβαινε στο γραφείο της εταιρείας, με αποτέλεσμα να διατηρείται μία συνέχεια στο ναυτιλιακό χώρο. Σήμερα, όμως, βλέπουμε ένα μικρό αριθμό Ελλήνων στα πλοία, συνθήκη που θα επηρεάσει και την επάνδρωση του γραφείου” σημείωσε ο κ. Κόντες.
Σε ό,τι αφορά στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τις ευκαιρίες που παρέχουν, είπε ότι “ναι μεν υπάρχουν αρκετά παιδιά στα πανεπιστήμια, καλύπτουν δε ένα σκοπό και μία θέση στα γραφεία”.
“Το βασικό είναι να μη χαθεί η ναυτοσύνη και η παρουσία των νέων στη θάλασσα. Αν δεν προσέξουμε αυτήν την ουσία που μας έκανε ξεχωριστούς όλα αυτά τα χρόνια και συνεχίσουμε να μη στέλνουμε τα παιδιά μας στα πλοία, θα δυσκολευτούμε πολύ” προειδοποίησε.
Ευρύτερο πλήγμα
Εάν, λοιπόν, αυτές οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, τότε θα προκύψουν και παράπλευρα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων.
“Μία πτώση στον αριθμό των υποψήφιων δοκίμων και εκπαιδευόμενων ναυτικών θα μπορούσε να επιφέρει συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας, σε μία περίοδο, κατά την οποία τα πλοία γίνονται όλο και πιο σύνθετα και απαιτούν άρτια τεχνική και μη κατάρτιση” υπογραμμίζει το στέλεχος της ναυτιλιακής.
“Μόνο οι εταιρείες, οι οποίες αναπτύσσουν ισχυρά προγράμματα εκπαίδευσης ναυτικών και εφαρμόζουν πρωτοβουλίες για την ευημερία των πληρωμάτων, θα μπορούν να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν την επερχόμενη καταιγίδα” συμπληρώνει.
Λιγότεροι εφοπλιστές επιλέγουν την ελληνική σημαία και το 2021
Την ίδια στιγμή δεν πρέπει να ξεχνάμε πως νέα πτώση καταγράφεται το τρέχον έτος στον αριθμό των πλοίων που έχουν υψωμένη την ελληνική σημαία, εν μέσω πρωτοβουλιών σε επίπεδο κυβέρνησης και ενώσεων για την αναβάθμιση του συνολικού πλαισίου νηολόγησης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), το ελληνικό νηολόγιο παραμένει στην πρώτη δεκάδα παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας την ένατη θέση σε όρους χωρητικότητας των πλοίων που περιλαμβάνει.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων είναι μειωμένος σε ετήσια βάση. Ειδικότερα, το 2021, 1.236 πλοία συνολικής χωρητικότητας 64,8 εκατ. dwt πλέουν με την ελληνική σημαία (η έρευνα καλύπτει εμπορικά πλοία χωρητικότητας 100 gt και πάνω, εξαιρουμένων αλιευτικών, πολεμικών και yachts). Το 2020, το ελληνικό νηολόγιο κατείχε 1.283 πλοία, χωρητικότητας 69 εκατ. dwt. Σημειώνεται ότι από το 2011, η ελληνική σημαία μετρά κάθε χρόνο απώλειες στον αριθμό των πλοίων που την επιλέγουν.
Τα περισσότερα πλοία του νηολογίου είναι tankers. Άλλωστε, σχεδόν 1 στα 3 πλοία αυτού του τύπου ανήκουν σε Έλληνες εφοπλιστές. Ειδικότερα, 337 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 42,1 εκατ. dwt είναι ενταγμένα στο νηολόγιο.
Ακολουθούν τα bulk carriers με 158 πλοία χωρητικότητας 18,2 εκατ. dwt. Τη λίστα συμπληρώνουν 89 πλοία γενικού φορτίου, 5 containerships και 647 άλλοι τύποι πλοίων. Μόνο ο κλάδος γενικού φορτίου σημειώνει άνοδο σε σχέση με πέρυσι, σε αριθμό πλοίων.
Το πρώτο νηολόγιο στις προτιμήσεις των εφοπλιστών παγκοσμίως είναι ο Παναμάς με πλοία χωρητικότητας 344,2 εκατ. dwt. Το top-10 ολοκληρώνουν η Λιβερία (300,1 εκατ. dwt), τα Νησιά Μάρσαλ (274 εκατ. dwt), το Χονγκ Κονγκ (205,1 εκατ. dwt), η Σιγκαπούρη (136,4 εκατ. dwt), η Μάλτα (116,4 εκατ. dwt), η Κίνα (107,6 εκατ. dwt), οι Μπαχάμες (74,3 εκατ. dwt), η Ελλάδα και η Ιαπωνία (39,1 εκατ. dwt).
Ποιοι Ελληνες εφοπλιστές εμπιστεύονται την ελληνική σημαία
Επιτακτική κρίνεται από ναυτιλιακούς παράγοντες η άμεση ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να καταστεί ξανά πρώτη επιλογή για την εγχώρια πλοιοκτησία, η οποία, μολονότι κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο, προτιμά διεθνείς, περισσότερο ανταγωνιστικές σημαίες.
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Marine Information Services, από τις 200 κορυφαίες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων για το πρώτο τρίμηνο του 2021 – βάσει αριθμού πλοίων – οι 156 δεν έχουν κανένα πλοίο υπό την ελληνική σημαία.
Μάλιστα, αυτά τα στοιχεία λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη διάσταση, αν αναλογιστεί κανείς πως οι “Greeks” ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου και το 58% του ευρωπαϊκού στόλου σε επίπεδο χωρητικότητας.
Ανάμεσα στους “στυλοβάτες” του εθνικού νηολογίου είναι:
– Ο Όμιλος Αγγελικούση (124 στα 141 πλοία)
– Ο Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine (38 στα 74 πλοία)
– Η Άννα Αγγελικούση με τις Alpha Bulkers/Gas και Pantheon Tankers (31 στα 64 πλοία)
– Ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τις Marmaras/Delta Tankers (29 στα 61 πλοία)
– Οι οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ με την Eletson Corp (26 στα 32 πλοία). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η εν λόγω ναυτιλιακή έχει προβεί σε αρκετές πωλήσεις πλοίων το τελευταίο διάστημα και ως εκ τούτου τα στοιχεία δεν είναι απολύτως ακριβή.
– H οικογένεια Αγγελόπουλου με τις Arcadia/Aegean Bulk (17 στα 21 πλοία)
– Η οικογένεια Μελισσανίδη με την Aegean Shipping (16 στα 30 πλοία).
– Ο Όμιλος Τσάκου (16 στα 96 πλοία)
– Η οικογένεια Βαρδινογιάννη με την Avin International (15 στα 34 πλοία)
– Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου με τη Neda Maritime (14 στα 23 πλοία)
– H οικογένεια Λαιμού με τη Nereus Shipping (12 στα 12 πλοία)
– Ο Σπύρος Πολέμης με την Polembros Shipping (12 στα 25 πλοία)
– Ο Όμιλος Γουλανδρή (9 στα 20 πλοία)
– Η οικογένεια Κουμάνταρου με την Atlantic Bulk Carrier (9 στα 19 πλοία)
Από το 1970 τα παράτησα το 2018
Τι να σας πρωτογραψω.
Πρώτα απ’ όλα λιγοδτεψετε τους αεριτζηδες στην Ακτή Μιαούλη.
Φτιάξετε το τέως ΝΑΤ
Φτιάξετε το ασφαλιστικό που τις αναπηρικές τις έχετε το ίδιο με το τέως ΙΚΑ .
Διορθώσετε τον ΚΙΝΔ
Διορθώσετε την εκπαίδευση.
Διορθωσετε τον Εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας Ε.Π.
Ένα καρο διπλωματα για τα ιατρικά και σωστικά κλπ έχω μαζέψει.
κλπ κλπ κλπ κλπ