AVRAMAR | Ρίχνει ‘σωσίβιο’ στην εταιρεία Καλλιμάνης

Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 09:11 μμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
AVRAMAR | Ρίχνει 'σωσίβιο' στην εταιρεία Καλλιμάνης
AVRAMAR | Ρίχνει ‘σωσίβιο’ στην εταιρεία Καλλιμάνης

Τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Κοντοβερός και της Καλλιμάνης, που αναζητά λύση στα χρονίζοντα προβλήματά της, για την κατάψυξη του πλεονάζοντος ιχθυοπληθυσμού της, αξιοποίησε η AVRAMAR (aka Ανδρομέδα, Σελόντα, Νηρεύς, Περσέας), όπως αναφέρουν  πηγές με γνώση.

Η συνεργασία με την Κοντοβερός έχει ολοκληρωθεί ενώ εντός των επόμενων ημερών ολοκληρώνεται και η συνεργασία με την Καλλιμάνης, το εργοστάσιο της οποίας απασχολούνταν δύο ημέρες κάθε εβδομάδα τους τελευταίους μήνες για να καταψύχει ψάρια της AVRAMAR υπό την εποπτεία της τελευταίας. 

Η AVRAMAR υπολογίζεται ότι οδήγησε στην κατάψυξη το 5-7% του όγκου της παραγωγής της, ποσότητα την οποία εξήγαγε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μέσω μιας συμφωνίας που υπέγραψε το περασμένο Καλοκαίρι. 

H λύση της κατάψυξης μέρους του πλεονάζοντος ιχθυοπληθυσμού, που δημιουργήθηκε λόγω των lockdowns που επιβλήθηκαν πανευρωπαϊκά και του γεγονότος ότι υπολειτούργησε ο κλάδος του HORECA, αποτέλεσε μονόδρομο για την AVRAMAR, αλλά και για τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών. Μέσω της κατάψυξης, οι εταιρείες του κλάδου κατάφεραν να αποσυμφόρησουν τους κλωβούς τους, να περιόρισουν τη διαταραχή στον παραγωγικό προγραμματισμό και να πουλήσουν, με χαμηλότερο κέρδος, μέρος της παραγωγής τους. 

Για την AVRAMAR, -έτσι πλέον ονομάζεται ο όμιλος με έδρα την Ισπανία που σχηματίστηκε από την ένωση των Ανδρομέδα, Νηρέα, Σελόντα και Περσέα-, η απόφαση της κατάψυξης μέρους της παραγωγής της, σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες αγορές και σε νέα κανάλια διανομής, περιόρισε τις απώλειες των πωλήσεων σε όγκο και αξία κατά 4% και 5% από 30-35% που ήταν την περίοδο Μάρτιος-Ιούνιος του 2020. 

Για την τρέχουσα οικονομική χρήση, η οποία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της συνένωσης των τεσσάρων αυτών εταιρειών, η διοίκηση της εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη, παρά το γεγονός ότι η χρονιά ξεκίνησε με απώλειες τζίρου της τάξεως του 5-7% και με πιεσμένες τιμές, εκτιμώντας ότι ο όμιλος θα εμφανίσει κέρδη και τζίρο άνω των 400 εκατ. ευρώ.

Όπως είπε χθες Δευτέρα, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου, ο επικεφαλής της Alex Myers, στόχος είναι εντός του έτους η υλοποίηση επενδύσεων της τάξεως των 20-25 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και Ισπανία, όπου ο όμιλος διαθέτει παραγωγική παρουσία.  

“Η καρδιά της εταιρείας μας”, είπε ο κ. Myers “είναι οι 72 μονάδες και εκεί θα επενδύσουμε 20-25 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό τους, τη δημιουργία νέων μονάδων στην Ισπανία και τη συνένωση κάποιων στην Ελλάδα”.

Κεφάλαια θα επενδυθούν και στα συσκευαστήρια -ο όμιλος διαθέτει σήμερα 12- στις μονάδες μεταποίησης και στη διανομή για να προσεγγίσει η εταιρεία καλύτερα τις 35 χώρες στις οποίες διαθέτει τα προϊόντα της, σημείωσε ο κ. Myers. 

Το 80% της παραγωγής του ομίλου προέρχεται από τις μονάδες που βρίσκονται στην Ελλάδα ενώ το 20% παράγεται στις μονάδες που διαθέτει ο όμιλος στην Ισπανία η οποία καταναλώνει το 30% των παραγόμενων ποσοτήτων του.

Σε ερώτηση του Capital.gr αν αυτός ο συσχετισμός θα αλλάξει στο μέλλον, αν θα ενισχυθεί η παραγωγή στην Ισπανία και ποιος είναι ο σχεδιασμός για παραγωγική επέκταση σε κάποια άλλη χώρα, προκειμένου ο όμιλος να βρίσκεται κοντά στα κέντρα διανομών και κατανάλωσης, δεν δόθηκε σαφής απάντηση. 

Σήμερα ο όμιλος τζιράρει ετησίως περί τα 400 εκατ. ευρώ, είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στη μεσογειακή ιχθυοκαλλιέργεια με μερίδιο 16-19% όπως είπε κ. Myers, ο οποίος έσπευσε να συμπληρώσει πως υπάρχει περιθώριο η AVRAMAR να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο. 

Ο ίδιος πάντως απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς ή εισόδου με παραγωγική δραστηριότητα στην Τουρκία, σημειώνοντας πως οι περιοχές όπου ο όμιλος θέλει να διευρύνει το πελατολόγιό του είναι η Γαλλία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, τα ΗΑΕ κ.ά.. 

Βέβαια η πρόσβαση στις ΗΠΑ και στον Καναδά γίνεται με δυσκολία τους τελευταίες μήνες καθώς έχουν περιοριστεί οι πτήσεις. Το κόστος για την αεροπορική μεταφορά ψαριών στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού τους τελευταίους μήνες έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την προ covid περίοδο. Από 2,2-2,3 ευρώ το κιλό που ήταν προ κρίσης, πλέον το μεταφορικό κόστος έχει αγγίξει τα 4 ευρώ το κιλό.

Σε ό,τι αφορά στην αγορά της Βρετανίας και των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στη διακίνηση προϊόντων λόγω Brexit, ο κλάδος της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα, για τον απλούστατο λόγο ότι η συγκεκριμένη αγορά μονοπωλείται τα τελευταία χρόνια από τους Τούρκους. 

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *