Για να διατηρήσεις την κατάσταση του οχήματός σου στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, προσπάθησε να αποφύγεις καθημερινές συνήθειες οι οποίες το βλάπτουν.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Μπορεί κάποιες πρακτικές που εφαρμόζουμε στην καθημερινή συμβίωση με το όχημα μας, να φαίνονται φαινομενικά «αθώες», ωστόσο δημιουργούν μεγάλη φθορά σε συγκεκριμένα συστήματα ή εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τόσο την επιβάρυνση σε κόστος συντήρησης και αποκατάστασης, όσο και στην ασφάλεια του (μας).
Παρακάτω ακολουθούν τα 10 πιο διαδεδομένα λάθη, από τα οποία φθείρεται καθημερινά το αυτοκίνητό μας:
- Ξεκουράζουμε το πόδι στον συμπλέκτη
Αρχικά, αν το αυτοκίνητο μας διαθέτει σύστημα start/stop, με αυτόν τον τρόπο δεν θα λειτουργεί. Κατά δεύτερον, έστω και η ελάχιστη πίεση στο πεντάλ του συμπλέκτη προκαλεί επαφή των υλικών τριβής του και φθορά χωρίς λόγο. Το ίδιο ισχύει και όταν διατηρούμε τον συμπλέκτη πατημένο με ταχύτητα σε φανάρι ή διασταύρωση, οπότε καλό θα ήταν να το αποφεύγουμε και αυτό.
- Κυκλοφορούμε με άδειο ρεζερβουάρ
Η αντλία βενζίνης, όταν δεν καλύπτεται από επαρκή ποσότητα καυσίμου στο αντίστοιχο δοχείο, θερμαίνεται υπερβολικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η διάρκεια της ζωής της. Φροντίστε να συμπληρώνετε πάντα καύσιμο πριν η ένδειξη φτάσει στην κατώτατη τιμή της.
- Στρίβουμε τους τροχούς με σταματημένο αυτοκίνητο
Κατά τη στάθμευση, φροντίζουμε να στρίβουμε το τιμόνι με μικρές έστω ταυτόχρονες κινήσεις του αυτοκινήτου εμπρός ή πίσω. Η αντίσταση των ελαστικών στη στρέψη όταν δεν κινούνται είναι πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα την τεράστια επιβάρυνση όλων των μερών του συστήματος διεύθυνσης.
- Κινούμαστε σε κατηφόρες -μόνο- φρενάροντας
Σε απότομες κατηφόρες, φροντίζουμε να επιλέγουμε μια σχέση στο κιβώτιο ανάλογη της ταχύτητας που θέλουμε να κινηθούμε, ώστε να εκμεταλλευόμαστε το «φρενάρισμα» που δημιουργεί ο κινητήρας. Με νεκρά στο κιβώτιο και βασιζόμενοι στα φρένα, πέρα από την τεράστια φθορά, υπάρχει πιθανότητα υπερθέρμανσης και μείωση ή πλήρης απώλεια της ικανότητας πέδησης.
- Επιλέγουμε όπισθεν εν κινήσει
Επειδή η όπισθεν στο κιβώτιο δεν ακολουθείται ούτε προηγείται άλλης σχέσης μετάδοσης, δεν έχει την αρωγή του συστήματος συγχρονισμού. Έτσι, αν το αυτοκίνητο κινείται -έστω προς τα πίσω- και την επιλέξουμε, θα ακούσουμε τα γρανάζια της να διαμαρτύρονται ή ακόμα χειρότερα, να παραδίδουν το πνεύμα.
- Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε απότομα
Ακόμα και στην αγωνιστική οδήγηση, η μεγάλη ταχύτητα όλων των ενεργειών του οδηγού διακρίνεται για την γραμμικότητα της. Η άτσαλη οδήγηση, καθώς και οι χωρίς ουσία απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, οδηγούν σε πρόωρη φθορά στοιχεία της μετάδοσης, φρένα και ελαστικά. Από την άλλη, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να «σερνόμαστε» στο δρόμο, οδηγώντας απελπιστικά ράθυμα.
- Αγνοούμε ό,τι ακούμε εν ώρα οδήγησης
Η αλλαγή στον ήχο λειτουργίας του κινητήρα, η ύπαρξη τριγμών, η ξαφνική παρουσία μεταλλικών χτύπων, είναι στοιχεία που υποδηλώνουν κάποια διαφοροποίηση στη μηχανολογική κατάσταση του αυτοκινήτου. Συνήθως όχι προς το καλύτερο, άρα πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση.
- Αμελούμε τα διαστήματα συντήρησης
Ακόμα και ένα παλιό αυτοκίνητο, όταν είναι σωστά συντηρημένο, μπορεί να είναι λειτουργικά ασφαλές. Είναι προτιμότερο να δώσουμε τα χρήματά μας για συντήρηση, αντί για αισθητικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα ή στο εσωτερικό.
- Φορτώνουμε υπερβολικά το αυτοκίνητο
Όπως είναι λογικό το επιπρόσθετο βάρος δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα. Ο κινητήρας λειτουργεί υπό μεγαλύτερη πίεση, οι αρθρώσεις της ανάρτησης καταπονούνται, τα φρένα φθείρονται υπερβολικά. Ταυτόχρονα, η οδική συμπεριφορά, η κατανάλωση καυσίμου και οι επιδόσεις αλλάζουν άρδην προς το χειρότερο.
- Ξεχνάμε τα βασικά
Δηλαδή αναμμένα φώτα, πλαφονιέρες φωτισμού στο εσωτερικό, αναμμένα τσιγάρα και αναπτήρες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ειδικά τώρα το καλοκαίρι.