fbpx

Το ελληνοαμερικανικό σχήμα που διεκδικεί τα ελληνικά λιμάνια

Sharing is caring!

σχήμα επενδυτικό

Όπως γράφαμε τις προηγούμενες μέρες, το σχέδιο για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σε αυτό το πλαίσιο, και με κινήσεις παρασκηνιακές μηνών, εμφανίστηκε το ελληνοαμερικανικό σχήμα το οποίο θα διεκδικήσει τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου.

Κύριος παίκτης θα είναι ο ελληνικός όμιλος Goldair, η αμερικανική SSA Marine, διαχειρίστρια λιμανιών και διακινήτρια περισσότερων από 14 εκατ teu ετησίως, με το σχήμα να κλείνει από τον επενδυτικό οίκο Black Summit Financial Group.

Οι πληροφορίες από το σχήμα λένε πως σκοπεύουν να επενδύσουν περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας συνολικά, και να φέρουν νέα φορτία στη χώρα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Goldair Kαλλίνικος Καλλίνικος και ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων Βασίλης Μαγκλάρας, συναντήθηκαν με τον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ χθες στην αμερικανική πρεσβεία. Η συζήτηση είχε θέμα τις λεπτομέρειες του σχήματος που θα διεκδικήσει τα τρία προαναφερθέντα λιμάνια.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Καλλίνικος Καλλίνικος δήλωσε: «Η συνεργασία του ομίλου μας με πολυεθνικές επιχειρήσεις υψηλού κύρους αμερικανικών συμφερόντων προκειμένου να συμμετέχουμε ως κοινοπρακτικό σχήμα στις σχεδιαζόμενες αποκρατικοποιήσεις των Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου, συνιστά για εμάς στρατηγικό στόχο. Ο όμιλός μας με την ηγετική του παρουσία στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και logistics στην Ελλάδα μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος ώστε τα συγκεκριμένα λιμάνια να εξελιχθούν σε πόλους ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εν συνόλω αλλά και των τοπικών οικονομιών, καθιστώντας παράλληλα τη χώρα μας πρωταγωνιστή στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ε.Ε.».

Οι γεωπολιτικές συνθήκες

Έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν στη σημασία των λιμανιών της Ελλάδας, κυρίως της Αλεξανδρούπολης. Αυτό το έχει τονίσει πολλές φορές και ο πρέσβης Πάιατ. Φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπεται πως η είσοδος στον Πειραιά της Cosco ήταν η πρώτη κίνηση σε ένα στρατηγικό σκάκι που παίζεται στη χώρα μας. ΗΠΑ και Κίνα βρίσκονται στη δίνη ενός εμπορικού πολέμου με αμερικανικά κεφάλαια να προσπαθούν να ανακόψουν τους Κινέζους και δευτερευόντως τους Ρώσους.

Η σημασία των συγκεκριμένων λιμανιών

Η Αλεξανδρούπολη είναι το λιμάνι που έχει αναλυθεί περισσότερο από όλα στο κομμάτι της σημασίας του, στην περιοχή. Γεωγραφικά και σε συνδυασμό με το LNG, συν τη στρατιωτική σημασία για τους Αμερικανούς καταλαβαίνει κανείς ότι είναι μέγιστη η επιθυμία των βορειοατλαντικών συμμάχων μας.

Φυσικά και η Καβάλα έχει δυνατότητες ανάπτυξης, με τη γαλλική Imerys να μεταφέρει ήδη φορτία από τον προβλήτα Φίλιππος ΙΙ, ενώ τέλος ο Βόλος, έχει στρατηγική σημασία για την ελληνική συμμετοχή στην κοινοπραξία την Goldair. Η ελληνική εταιρεία επιθυμεί να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στις μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο κι ο Βόλος είναι στρατηγικής σημασίας.

Η Goldair

Τέλος θα αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία για την Goldair  τα οποία, δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό. Το έτος που μας πέρασε προχώρησε στην ανέγερση νέων ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων συνολικής επιφάνειας 10.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής. Δρομολόγησε τις εργασίες για την κατασκευή αποθήκης και γραφείων έκτασης 3.000 τ.μ. στο Ηράκλειο Κρήτης, σε ιδιόκτητο οικόπεδο, συνολικής επένδυσης 8 εκατ. ευρώ. Τέλος είναι μέσα στο project για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ συμμετέχει και στο σιδηροδρομικό δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Ευρώπη και πίσω με δικούς της συρμούς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *