Πώς θα πλήξει ο κοροναϊός τις παγκόσμιες επιχειρήσεις

china spread people running, επιχειρήσεις
china spread people running

Ο νέος κοροναιός που έχει προκαλέσει πάρα πολλές ανθρώπινες απώλειες, έχει δημιουργήσει και μία τεράστια οικονομική κρίση. Τα διεθνή σύνορα έχουν κλείσει, αλυσίδες εφοδιασμού έχουν διαταραχθεί, επιχειρήσεις πλήττονται σφοδρά από ζημιές. Αυτά σημαίνουν απώλειες χρημάτων, που ανησυχούν, παρά τον καθησυχασμό των οικονομολόγων.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

To αισιόδοξο σενάριο

Οι οικονομολόγοι βασίζουν την εκτίμησή των περί μικρής έως μηδαμινής επίπτωσης στην οικονομία, στη μη εξάπλωση της ασθένειας. Τα δρακόντεια μέτρα που επιβάλλονται σε όλο τον κόσμο για την απομόνωση των ασθενών και όσων έχουν εκτεθεί στον ιό εκτιμούν ότι θα πετύχουν. Το ίδιο που είχε γίνει και με τον SARS την περίοδο 2002-2003.

To σενάριο της γρήγορης ανάκαμψης (όπως το αναφέρουν και στο Bloomberg Business Week) δεν είναι παράλογο. Ο αριθμός των νέων ασθενών συνεχίζει να αυξάνεται, ο ημερήσιος ρυθμός αύξησης ασθενών στην Κίνα φαίνεται να έχει επιβραδυνθεί κάπως, εάν οι αριθμοί είναι αξιόπιστοι. Αυτά τα στοιχεία δημιουργούν αισιοδοξία, ωστόσο οι κίνδυνοι είναι πολλοί.

Το απαισιόδοξο σενάριο

Ο ιός μπορεί να εξαπλωθεί περισσότερο από όσο αναμένεται, σε χώρες που είναι λιγότερο ικανές ή λιγότερο πρόθυμες από την Κίνα να επιβάλουν αυστηρά υγειονομικά μέτρα. Δυστυχώς κανείς δε θέλει να σκεφτεί εξάπλωση του ιού σε μία φτωχή, ασιατική ή αφρικανική χώρα. Επιχειρηματικά δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις δομημένες έτσι ώστε να αντέχουν σε μακρές περιόδους οικονομικών δυσκολιών. Οι επιπτώσεις στην κινεζική οικονομία είναι άγνωστες, σίγουρα όμως θα επηρεάσουν αρνητικά. Τα στελέχη των εταιρειών θα είναι λιγότερο πρόθυμα να συνεργαστούν με την Κίνα, εάν θεωρηθεί η χώρα ένας επωαστήρας θανατηφόρων ιών για τον κόσμο.

Οι πρόσφατες εξελίξεις στον οικονομικό τομέα

Στις 4 Φεβρουαρίου, η Hyundai Motor ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις γραμμές παραγωγής στα εργοστάσια αυτοκινήτων της στη Νότια Κορέα λόγω της έλλειψης εξαρτημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η Levi Strauss & Co. αναγκάστηκε να κλείσει ένα μεγάλο κατάστημα στην Ουχάν που άνοιξε μόλις τέσσερις μήνες πριν. Η Apple, η οποία κερδίζει περίπου το ένα τέταρτο των λειτουργικών εσόδων της από την Κίνα, δήλωσε την 1η Φεβρουαρίου ότι έκλεισε προσωρινά όλα τα γραφεία και καταστήματά της στη χώρα. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν διακόψει τις πτήσεις εντός της χώρας και προς αυτή. Με τη ζήτηση για μετακινήσεις να επιβραδύνεται σημαντικά, η τιμή του αργού πετρελαίου Brent υποχώρησε στα 55 δολάρια το βαρέλι στις 4 Φεβρουαρίου, από 69 δολάρια στις 6 Ιανουαρίου.

Τα μέτρα της Κίνας έχουν πραγματικό κόστος και ανθρώπινο και οικονομικό. Στην Ουχάν, την πρωτεύουσα της επαρχίας Χουμπέι, τα τεστ για τον ιό και οι ιατρικές προμήθειες είναι λιγοστά. Η αίσθηση του να είναι κανείς παγιδευμένος σε μια μολυσμένη ζώνη προκαλεί εύλογη πικρία. Και αυτό θα μπορούσε να εκδηλωθεί. Κανείς δε θέλει να φανταστεί μία κοινωνική αναταραχή τέτοιου τύπου.  Στην επιδημία του Έμπολα το 2014, οι κάτοικοι του West Point της Μονρόβια, πρωτεύουσας της Λιβερίας, προχώρησαν σε διαδηλώσεις όταν μπήκαν απροειδοποίητα σε καραντίνα.

Τι συμβαίνει με τον σινοαμερικανικό, οικονομικό πόλεμο

Άμεσα είναι δεδομένο πως πλήττονται οι αμερικανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα και είναι πολλές. Το πλήγμα είναι μεγάλο. Σκεφτείτε μόνο, πόσο σημαντική αγορά είναι η κινεζική για τις εταιρείες παραγωγής ταινιών.

Από την άλλη βέβαια υπάρχει ένα όφελος για τους Αμερικανούς.

Ο υπουργός Εμπορίου, Wilbur Ross, δήλωσε στο Fox Business στις 30 Ιανουαρίου ότι πιστεύει ότι ο ιός θα συμβάλει στην “επιτάχυνση της επιστροφής θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ και το Μεξικό”.

Πιθανώς έχει δίκιο. Ο φόβος για την πανδημία θα περιορίσει τις αλυσίδες εφοδιασμού, ενθαρρύνοντας εταιρείες και χώρες να παράγουν πιο κοντά στις ΗΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *